برنامه راهبردی ارتقاء کیفی محلات اجرا می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در ادامه روند توسعه برنامه‌محوری در شهرداری قم، تدوین برنامه راهبردی عملیاتی ارتقاء کیفی محلات در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضا خانی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری در زمینه ارتقای کیفی محلات قم، اظهار کرد: در این راستا با اولویت‌بندی محلات شهر قم و با استفاده از ظرفیت کلیه ذی‌نفعان و مشارکت شهروندان با شناسایی وضعیت موجود هر محله در ابعاد مختلف و کالبدی، محیط‌زیست، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی؛ شناسنامه محله تدوین و سپس با رویکرد برنامه‌ریزی همگرا نسبت به احصا نقاط ضعف، قوت، نیازسنجی و اولویت‌بندی آن‌ها اقدام می‌گردد.

وی افزود: پس از اولویت‌بندی محلات شهری نسبت به هدف‌گذاری و تعیین راهبردها و سیاست‌های اجرایی و تدوین برنامه عملیاتی جهت ارتقا کیفی محله برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به هدف نهایی طرح ارتقا کیفی محلات، خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات در طول بودجه‌های سالیانه شهرداری به‌صورت پروژه‌های ارتقا کیفی محلات تعریف و اجرایی می‌گردد.

محمدرضا خانی تاکید کرد: برای تدوین مناسب این برنامه برای هر محله برداشت آخرین وضعیت موجود و ایجاد بانک اطلاعات آماری محلات ضروری است که گام‌های مناسبی در این زمینه در حال برداشته شدن است.

وی گفت: مشارکت فعال نخبگان و شهروندان ساکن محلات در فرآیند تدوین این برنامه‌ها تأثیری قابل‌توجهی در تقویت برنامه عملیاتی تدوین‌شده خواهد داشت.

کد خبر 525811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.