علامه حسن زاده آملی دایرة‌المعارفی متحرک بود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: علامه حسن زاده آملی رسالت اصلی خود را صیانت و پاسداشت علوم اسلامی تلقی می کرد و در این راستا بر تمامی کتب اصلی دانش های اسلامی مسلط بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضرت حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی ظهر امروز -پنجشنبه هشتم مهرماه- در مراسم بزرگداشت ارتحال علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: وی به حق جز افرادی بود که در زمینه علمی و اخلاق بسیار اهتمام داشت.

وی افزود: مرحوم حسن زاده آملی مهمترین وظیفه هر انسان را خود سازی می‌دانست و اهل چله نشینی بود و در این مدت به درگاه اهل بیت (ع) توسل پیدا می‌کرد. وی معتقد بود برای آدم شدن باید خون دل خورد؛ بنابراین زحمات فراوانی کشید تا به درجات والا رسید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: علامه حسن زاده عاملی رسالت اصلی خود را صیانت و پاسداشت علوم اسلامی تلقی می‌کرد و بر تمامی کتب اصلی دانش‌های اسلامی مسلط بود؛ به همین دلیل دایرة‌المعارفی متحرک نسبت به شاخه‌های مختلف معارف اسلامی بود.

واعظی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به حق در خصوص علامه حسن زاده فرمودند که «روزگارها باید بگذرد تا چشم حوزه علمیه به وجود اشخاصی مانند علامه ذوالفنون حسن زاده روشن شود» به این معنی که امثال این علامه‌ها از جمله حسنات روزگار هستند.

وی تاکید کرد: طی روزهای گذشته در فضای مجازی که متأسفانه به فضای ولنگاری تبدیل شده، برخی مطالب در خصوص وی گفته شد که شایسته این علامه بزرگوار نبود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخی به علامه حسن زاده خرده گرفتند که چرا موضع‌گیری سیاسی پررنگی نداشت که باید در پاسخ گفت که بزرگان دینی کشور کارهای متعددی دارند و هرکسی باید در منظومه نیازمندی‌های معنوی و اخلاقی جامعه اسلامی، باری را به دوش بکشد. نمی‌توان انتظار داشت که تمامی بزرگان دینی در عرصه فعالیت سیاسی و اجرایی حاضر شوند.

واعظی خاطرنشان کرد: امروز نیاز است عده‌ای از روحانیون فعال سیاسی شوند و بخشی که توانایی مدیریت اجرایی دارند تعدادی از مشاغل مدیریتی را احراز کنند؛ همچنین نیاز است بخشی از جامعه روحانیت در سیستم قضائی کشور مشغول شوند، اما اینکه تمامی روحانیت یک شکل باشند صحیح نیست. باید توجه داشت که علامه حسن زاده آملی همواره همراه انقلاب اسلامی و پشتیبانی مقام معظم رهبری بود.

کد خبر 525808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.