آتش نشانی پره سر نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است

شهردار پره سر گفت: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر، نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است‌.

شهرام شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره سر با ۹ نیروی انسانی و دو خودرو اطفای حریق در یک ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری پره‌سر در گذشته فاقد ساختمان آتش‌نشانی بود و نیروها و خودروهای آن در ساختمان شهرداری مستقر بودند، افزود: در سال گذشته احداث ساختمان آتش‌نشانی با ۲۰۰ متر مربع مساحت در دو طبقه و شامل فضای اداری و ۲۰۰ مترمربع آشیانه آغاز شد و در فروردین ماه جاری به اتمام رسید و اکنون آتش نشانان در آن مستقر هستند.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: تمامی امکانات رفاهی و ایمنی مورد نیاز آتش‌نشانان در این ساختمان پیش‌بینی شده و در مجموع ۱۶ میلیارد ریال از منابع داخلی و استانی برای آن هزینه شده است.

شهابی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در پره سر واقع شده است. لذا بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش نشانان در خارج از محدوده شهری و در روستاهای بخش پره سر انجام می‌شود.

وی کمبود تجهیزات آتش نشانی و خودروی اطفای حریق را یکی از مشکلات مهم واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره سر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از خودروهای اطفای حریق این شهر فرسوده شده و واحد آتش نشانی به شدت نیازمند داشتن حداقل دو خودرو اطفای حریق است. و شهرداری به لحاظ مالی توانایی خرید آن را ندارد.

شهردار پره سر تاکید کرد: علیرغم پی گیری های انجام شده توسط مدیریت شهری، از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای خرید خودرو اطفای حریق، هنوز از سوی مسئولان متولی برای حل این مشکل هیچ اقدامی انجام نشده است‌.

شهابی با بیان اینکه واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر نیازمند نیروی انسانی است. گفت: سه نفر از نیروهای آتش نشانی پره سر در آستانه بازنشستگی قرار دارند. و در حال حاضر شرایط استخدام آتش نشانان رسمی از طریق برگزاری آزمون وجود ندارد. به همین دلیل شهرداری مجبور به بکارگیری نیروهای شرکتی است.

شهردار پره سر با بیان اینکه نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند و همیشه در استرس و نگرانی از دست دادن کار خود هستند، ادامه داد: مدیریت شهری پره سر در راستای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری به رسمی، پی گیری‌های لازم را از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور انجام داده است. و در این راستا لایحه‌ای نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. ولی تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 525804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.