توزیع ۷۵۰۰ جلد کتاب میان شهروندان شیرازی

عضو مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در راستای اجرای طرح پیوند با کتاب، تاکنون بیش از ۷۵۰۰ جلد کتاب بین شهروندان این کلانشهر توزیع شده است.

به گزارش ایمنا، احمد صادقی نژاد در حاشیه اجرای مرحله سوم طرح پیوند با کتاب در شیراز با بیان اینکه در دو مرحله قبل ۷ هزار جلد کتاب بین شهروندان شیرازی توزیع شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح از شهروندان درخواست می‌شود پس از مطالعه کتاب، آن را در اختیار دوستان خود و یا در محل عمومی دیگری برای مطالعه افراد قرار دهند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه برشمرد و افزود: این طرح از سال ۹۷ در شیراز آغاز شده بود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی متوقف شد و از این پس هر ماه در یک منطقه شیراز اجرا خواهد شد.

عضو مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز خاطرنشان کرد: در مرحله سوم طرح پیوند با کتاب که در مجاورت بوستان اردیبهشت شیراز اجرا شد ۵۰۰ جلد کتاب به صورت رایگان بین شهروندان توزیع شد.

صادقی‌نژاد طرح «پیوند کتاب» را یکی از اقدامات شاخص مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز عنوان کرد و گفت: این طرح با همفکری اعضای مجمع وبا هدف افزایش سرانه مطالعه طی چند دوره مختلف در سطح شهر شیراز به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این طرح تشکیل یک زنجیره انتقال کتاب و مطالعه آن و ترویج امانت داری مدنظر است، تصریح کرد: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرسازی که با رویکرد ورود به احیا و ارتقا فرهنگ شهروندی و استفاده از ظرفیت خیران برای رفع نیازهای شهر برای اولین بار در کشور تشکیل شده، در تلاش است با اقدامات فرهنگی در سالی که شیراز پایتخت کتاب ایران است شاهد رونق برنامه‌های فرهنگی از جمله افزایش سرانه مطالعه کتاب باشد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ادامه داد: این طرح از دو سال قبل در این کلانشهر کلید خورد اما به دلیل شیوع کرونا مدتی متوقف ماند.

صادقی‌نژاد گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون و رسیدن به شرایط بهبودی نسبی ماهیانه این طرح با گذاشتن کتاب در معرض دید عموم شهروندان در برخی از معابر اصلی، کتاب مورد علاقه شهروندان به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 525802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.