چه تعداد از آمریکایی‌ها دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کردند؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۰ هزار فرد آمریکایی دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) روز جمعه اعلام کرد که افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کارکنانی که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند باید در اولویت دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونای فایزر قرار بگیرند. این افراد می‌توانند دوز سوم واکسن را ۶ ماه پس از دریافت دوز دوم تزریق کنند.

از هفته گذشته که دوز سوم واکسن کرونای فایزر مورد تأیید قرار گرفته است و بیش از ۴۰۰ هزار فرد در آمریکا آن را دریافت کرده‌اند. بیشتر آن‌ها آخر هفته دوز تقویت کننده را تزریق کردند و تقریباً یک میلیون نفر برای دریافت دوز سوم واکسن در هفته‌های آینده ثبت نام کرده‌اند. با توجه به داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، در ماه آگوست تقریباً ۳.۴ میلیون فرد آمریکایی که دارای سیستم ایمنی ضعیف بودند دوز تقویت کننده واکسن‌های فایزر و مدرنا را دریافت کردند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) انتظار دارند که به زودی دُز تقویت کننده واکسن مدرنا و جانسون اند جانسون نیز مورد تأیید قرار گیرد، به نظر می‌رسد که این اتفاق در پاییز سال جاری رخ می‌دهد. تقریباً ۷۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط در آمریکا حداقل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۶۵ درصد نیز به صورت کامل واکسینه شده‌اند. علاوه بر این، تقریباً ۹۴ درصد بزرگسالان بالای ۶۵ سال حداقل دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند. با این وجود، ۷۰ میلیون فرد واجد شرایط در این کشور هنوز واکسینه نشده‌اند.

کد خبر 525758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.