آتش‌نشانان دماوندی به ۴۵۷ ماموریت اعزام شدند

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند گفت: طی یک سال گذشته ۴۵۷ مورد حادثه ماموریتی توسط نیروهای این سازمان انجام شده که چهار مورد عملیات در خارج از حوزه شهری به انجام رسیده است.

به گزارش ایمنا، محمد علیپور با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۲۳۲ مورد آتش سوزی در دماوند رخ داده و ۲۲۵ مورد عملیات نجات انجام شده است، اظهار کرد: در بخش تصادف و نجات جاده‌ای ۳۱ مورد، آسانسور ۳۸ مورد، انگشتری ۶ مورد، مزاحمت حیوان ۵۷ مورد، محبوس شدن افراد در منازل ۳۵ مورد، اطفا حریق خارج از حوزه ۶ مورد، نجات چاه پنج مورد، حریق پارک جنگلی ۲۸ مورد، حریق اراضی بایر داخل و خارج و مابین حوزه ۲۶ مورد، حریق مزارع و مراتع کشاورزی ۲۲ مورد، حریق متفرقه ۲۸ مورد، ۲۱ مورد حریق خودرو و ۴۱ مورد حریق ساختمان‌های مسکونی و اداری توسط این حوزه انجام شده است.

وی افزود: همچنین هشت مورد خودکشی، ۹ مورد انفجار، هفت مورد نشت گاز، ۱۰ مورد گازگرفتگی، چهار مورد نجات سیلاب، چهار مورد برق گرفتگی و سه مورد نجات غریق از دیگر حوادثی بودند که توسط آتش نشانان شهر دماوند مهار شد.

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: ایستگاه آتش نشانی شهر دماوند تنها ایستگاه در این منطقه با سه حوزه جمعیتی است و گاهی معین شهرستان‌های دیگر بوده و باید به عنوان پشتیبانی وارد عمل شود که می‌توان به حریق ویژه در پالایشگاه تهران اشاره کرد که به محض تماس با ایستگاه دماوند، آتش نشانان آماده شده و اکیپ سریعاً از دماوند به تهران اعزام شد.

علیپور ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر دماوند ساختمان‌های بیش از سه طبقه رو به افزایش است، نیاز به دستگاه بالابر هیدرولیکی در آتش نشانی منطقه ضروری است که مسئولان نسبت به تخصیص اینگونه دستگاه‌ها که امکان امدادرسانی در ارتفاعات را تسهیل می‌کند، اقدام کنند.

وی یکی از مهم‌ترین رکن در مجموعه عملیاتی آتش نشانی را نیرو متخصص، جوان و متعهد دانست و گفت: مدیریت هر حادثه‌ای که در شهر رخ می‌دهد با مجموعه ایستگاه‌های آتش نشانی است و هر فردی که لباس آتش نشانی بر تن دارد، موظف است در طول ساعات شبانه روز بیش از ۱۶ مأموریت ذاتی و سازمانی را پوشش دهد که حضور نیروهای جوان و متخصص شرایط مطلوب‌تری را در خدمت رسانی بهتر فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.