هوانیروز اصفهان در دفاع مقدس نقش ارزشمندی ایفا کرد

یک خلبان دفاع مقدس، گفت: هوانیروز در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس حضور پر رنگ داشت، چراکه یک ابزار واکنش سریع در مقابل تحرکات دشمن محسوب می‌شد، هرگاه رزمندگان ایرانی در محاصره‌ای قرار می‌گرفتند، هلکوپتر های کبری هوانیروز ارتش راهگشا بود.

محمدعلی حسین‌یار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره نقش هوا نیروز ارتش در دفاع مقدس، اظهار کرد: هوانیروز ارتش یکی از مهم‌ترین یگان‌های نظامی ایران در دفاع مقدس بود و توانست با نقش آفرینی مؤثر در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس نیروی زرهی رژیم بعث عراق را زمین گیر کند.

وی افزود: هلیکوپترهای ترابری شینوک هوانیروز اصفهان در عملیات‌های خیبر نقش تأثیرگذاری را ایفا کردند و با انتقال شبانه رزمندگان به منطقه عملیاتی جزایر مجنون نتیجه این عملیات تغییر دادند.

این رزمنده دفاع مقدس، تاکید کرد: هوانیروز در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس حضور پر رنگ داشت، چراکه یک ابزار واکنش سریع در مقابل تحرکات دشمن محسوب می‌شد، هرگاه رزمندگان ایرانی در محاصره‌ای قرار می‌گرفتند، هلیکوپترهای کبری هوانیروز ارتش راهگشا بود و مقابل چندین خودرو زرهی و تانک عراق مقاومت می‌کرد.

حسین‌یار ادامه داد: هوانیروز نقش به سزایی در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس از جمله بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر ایفا کرد. با رشادت‌های رزمندگان اصفهانی در این عملیات‌ها هوانیروز اصفهان نقش ارزشمندی را از خود به جای گذاشت.

کد خبر 525680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.