کلید شهر به شهردار اصفهان تقدیم شد

دقایقی پیش مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان با حضور مدیران شهری و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز_ پنجشنبه ۸ مهرماه_ مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران استانی و شهری، اعضای شورای پنجم شهر، اعضای شورای ششم برگزار شد.

به مدیریت شهری ششم کمک خواهیم کرد

در ابتدای مراسم علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای پنجم شهر اصفهان به عنوان نخستین سخنران اظهار کرد: خرسندیم که پس از چهار سال تلاش و کوشش شبانه‌روزی در شورای پنجم، شاهد تکریم و معارفه مدیریت سابق و فعلی شهر اصفهان هستیم. از تمام کسانی که در این چهار سال مدیریت شهری را در ماموریت‌هایی که به عهده داشت یاری کردند به ویژه علمای شهر، استاندار و سایر مدیران استان تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: هر دوره مدیریتی باید به بهترین نحو ممکن شهر را با ارزش افزوده تحویل آیندگان بدهند و یقیناً هیچ دوره‌ای از ارائه خدمات برای این شهر فروگذار نبوده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان سرمایه‌ای گران سنگ، گرانقدر و گران‌قیمت است که باید آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و مسائلش را پیش ببریم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: همه ما در هر مسئولیت و مأموریتی که باشیم باید یار و یاور شهر بوده و بدین سبب اگر قرار است اصفهان مسیر رشد و تعالی را طی کند همه باید هم‌داستان شده و وحدت عمل و وحدت نظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مسیری که چهار سال گذشته طی کردیم با چالش‌هایی مواجه بودیم که در همه دوره‌ها وجود داشته و یقیناً در این دوره نیز بازهم تکرار می‌شود و تنها راه نجات از آن وجود وحدت میان همه ما است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنگام انتقال دوره، به بهترین نحو ممکن تجارب منتقل و جلسات مشترک برگزار شد تا آنچه در توان داریم را در خدمت شورای ششم بگذاریم و اگر بازهم نیاز باشد صادقانه در کنار این شورا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در مسیر پیش‌رو به عنوان کسانی که روزی در شهر مسئولیت داشته‌ایم، مسائل شهر را رصد کرده و دیده‌بانانی منصف و مؤمن خواهیم بود و به دور از تحقیر، توهین و حاشیه‌سازی به مدیریت شهری کمک می‌کنیم، زیرا مردم به خدمت همه ما چشم دوخته‌اند لذا باید در وحدت و صمیمیت برای همه آن‌ها الگو باشیم.

نصراصفهانی اظهار امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه شهر اصفهان به نتایج مطلوبی برسد و گفت: در پایان شورای ششم فرصتی برای مقایسه آن با دوره پنجم خواهد بود در حالی که این امکان برای شورای پنجم وجود نداشت چون یک دوره ۱۴ ساله قابل مقایسه با چهار سال نیست.

شعارهای مدیریت پنجم محقق شد

در ادامه مراسم قدرت‌الله نوروزی، شهردار سابق اصفهان اظهار کرد: در اولین روزهای مدیریت پنجم شهری نکاتی بیان شد و تا آخرین روز تلاش شد آن نکات که رؤیا و آرزوی ما بود را تحقق بخشیم. در چهار سال گذشته، همه فعالیت‌ها در راستای تحقق شعارها انجام شد؛ این دوران یکی از دوران درخشان شهر اصفهان بوده است به طوری که اکنون در هر نقطه‌ای از شهر و کشور، بزرگان و مردم از خدمات ارزشمند چهار سال گذشته سخن می‌گویند که آن را مدیون وحدت و یکپارچگی و حمایت همه افرادی هستیم که باید شهرداری را حمایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه نسبت به حاشیه‌سازان بی‌اعتنا بودیم تا کارها پیش رود، گفت: چهار سال قبل، وقتی مدیریت شهری اصفهان را در دست گرفتیم، بودجه شهرداری اصفهان دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که در ۱۵ مهرماه سال ۹۶، ۳۳ درصد بودجه تحقق پیدا کرده بود و میزان بدهی شهرداری همان عددی بود که روز اول مدیر کل مالی وقت به رئیس شورای شهر اعلام کرده بود.

وی افزود: تا پایان همان سال از بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی، دو هزار میلیارد تومان یعنی ۷۰ درصد بودجه تحقق پیدا کرد، این در حالی که است که در آن سال ۸۰ میلیارد تومان بیشتر از دو هزار میلیارد تومان بودجه تحقق یافته، بدهی داشتیم.

شهردار سابق اصفهان تاکید کرد: با تلاش بی‌وقفه و پیگیری‌های مجدانه، بودجه شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۰ از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در مجموع به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ به بعد سیر تحقق بودجه هر سال یک سیر صعودی با شیب تند داشته تا جایی که سال گذشته بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری ۱۱۰ درصد تحقق پیدا کرد و ناگزیر شدیم اصلاح بودجه زده و آن را به هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رساندیم که ۹۶ درصد این رقم تحقق یافت و این وجه تمایز شهرداری اصفهان با دیگر شهرداری‌ها شده بود که همه این موارد در دبیرخانه شهرداری‌های کلانشهرها ثبت و ضبط شده است.

نوروزی با اشاره به وضعیت بدهی‌ها در شهرداری اصفهان، گفت: اگر می‌خواستیم مثل سال ۹۶ باشیم باید در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهکار باشیم، زیرا در ۱۵ مهرماه سال ۹۶، ۳۳ درصد بودجه تحقق یافته بود، اما در حال حاضر بر اساس گزارش‌های رسیده تا اول مهرماه سال جاری ۴۵ درصد بودجه تحقق پیدا کرده و بی‌شک اگر همین سیر ادامه یابد، امسال نیز ۱۰۰ درصد بودجه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تحقق پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط مدیر کل مالی و ذی‌حساب، به طور مکتوب همچون سال گذشته میزان بدهی امسال دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد بودجه‌ای است که تحقق می‌یابد که این گام مهم برداشته شده در شهرداری و فرصتی برای مدیران جدید و گام مهمی است.

وی گفت: در چهار سال گذشته هر دوشنبه به تهران می‌رفتم و با رئیس جمهور، معاون اول او و مدیرعامل بانک‌های مختلف ملاقات می‌کردم که منجر شد سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به اصفهان وارد شود تا خط یک مترو پس از ۱۷ سال، در کمتر از چهار ماه تکمیل شود.

نوروزی با بیان اینکه ۱۵ درصد مابقی خط یک مترو تکمیل شد و بیش از ۱۶ هزار مسافر در این خط جا به جا می‌شوند، اضافه کرد: از مدیران فعلی خواهش می‌کنم این سیاست را ادامه دهند تا شهر پویاتر از گذشته جلو رود، این کار شدنی است؛ در این سفرها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دولت گرفته شد همچنین زمینه تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه و آموزش و پرورش فراهم شد و اکنون آماده امضا رئیس سازمان برنامه بودجه است تا مطالبات شهرداری اصفهان وصول شود.

شهردار سابق اصفهان گفت: بند واو ماده ۵ بودجه تحقق یافت، قراردادی برای بازسازی اتوبوس‌ها بسته و بخشی از ناوگان تاکسیرانی بازسازی شد، همچنین بخشی از موتورسیکلت‌ها برقی و ۵۷۰ میلیون یورو برای قطار شهری تأیید شد و اکنون هزار میلیارد تومان برای مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رینگ چهارم در حساب شهرداری قرار دارد تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها انجام شود.

نوروزی اضافه کرد: در طی چهار سال ۲۰۸ بار به تهران سفر کردم و این موارد دستاورد آن است به طوری که اکنون بسیاری سازمان‌های شهرداری در معرض ورشکستگی نبوده و کارگران سازمان عمران حقوق معوقه نداشته و این سازمان امسال سودهای میلیاردی به دست آورده است.

وی تصریح‌کرد: حقوق کارکنان شهرداری امروز چهار برابر شده و رفاهیات کارکنان به بیش از ۱۶ میلیون تومان در سال رسیده است، امروز سالن اجلاس به زمین ننشسته و با هزینه هزار میلیارد تومانی افتتاح شد، همچنین، بخشی از رینگ چهارم در نیم‌رخ شرقی تکمیل شده و اخیراً نیز کلنگ ضلع غربی آن با همکاری ارتش زده شده است.

شهردار سابق اصفهان گفت: در حوزه فرهنگی، اکنون همه مناطق ورزشگاه و مراکز فرهنگی دارد، زینبیه امروز دیگر محروم نیست، زمینه فعالیت آماده است و شهر باید همواره با قدرت به جلو برود، مجموع مدیران سابق همگی آماده‌اند تا تجربه سال‌های گذشته خود را در بخش‌های مختلف به مدیران جدید ارائه داده و به آنها مشورت دهند.

نوروزی با بیان اینکه شهر متعلق به همه ما است و باید به جایگاه واقعی خود برسد، اضافه کرد: از همه کسانی که با من همکاری کردند همچون آقای طهرانی، دکتر امیری و مهندس مظفر که با انگیزه من را همراهی کرده و در این چهار سال تمام تلاش خود را کردند، از معاونان، مدیران سازمان‌ها، شورای شهر، امام جمعه اصفهان، آیت الله مظاهری، دانشگاهیان و همه مردم شهر اعم از نگهبانان، باغبانان، پاکبانان، رانندگان اتوبوس و تاکسی سپاسگزاری می‌کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: اعضای شورای جدید و شهردار محترم بیش از همیشه موفق بوده و کارهایی که در سال‌های گذشته کلنگ آن زده و آغاز شد، همچون تئاتر شهر، تالار موسیقی و پل فردوسی ساخته و تکمیل شود.

شهردار سابق اصفهان خطاب به مجموعه مدیریت شهری جدید گفت: آرزویم موفقیت شماست که خشنودی شهروندان را رقم میزند، امید است شما هم چهار سال آینده از دستاوردهای بزرگ خود سخن گویید و مردم را خرسند کنید.

در چهار سال گذشته اقدامات قابل قبولی انجام شده است

در ادامه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم گفت: باید در دوران خدمت هدف جلب رضایت خدا باشد و این امر در گرو رضایت خلق است.

وی با تاکید بر اینکه نباید سرمایه شهر با سختی مردم به دست آید، افزود: یکی از راه‌هایی که شهرداری‌های کشور برای کسب درآمد می‌پیمایند، بهم زدن قواعد موجود در طرح‌های شهری است تا به وسیله آن جریمه وضع شده و منابع مالی شهرداری تأمین شود، اما آیا این رویه که در تمام کشور وجود دارد، درست است؟

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: بسیاری از شهرداری‌ها این رویه اشتباه را می‌روند لذا باید سعی شود از راه درست منابع مالی شهرداری اخذ شود و شهرداری که خود باید مجری قانون باشد، خلاف مسیر قانون قدم برندارد و تمام اقدامات در شهر حد و حدود مشخص و قانونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر منصفانه بنگریم در همه ادوار شهر کارهای زیادی شده است، گفت: بسیاری از کارها که در چند سال اخیر انجام شده، از دوره‌های قبل پایه‌گذاری شده بود و در چهار سال گذشته نیز اقدامات قابل قبولی انجام شد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در چند سال گذشته اگر به شهردار اصفهان تذکر می‌دادیم، وی می‌پذیرفت و قبول می‌کرد که از این نگاه از آقای نوروزی تقدیر می‌کنم. بسیاری از کارها را فکر نمی‌کردیم که انجام شود، اما با زحمت بسیار به مراحل خوبی رسید و امیدوارم شهردار بعدی آن را دنبال کند که پروژه اجلاس سران و سالن اجتماعات گلستان شهدا از جمله آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: همچنان کارهای زیادی در کلانشهر اصفهان وجود دارد که باید انجام شود؛ خاصه به منطقه سه اشاره می‌کنم و درخواست دارم که بازسازی و نوسازی محلات این منطقه در دستور کار مدیریت شهری باشد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی مطلوب پیاده‌راه چهارباغ، اظهار کرد: مدیریت شهری باید در راستای مناسب‌سازی معابر برای معلولان و ایجاد یک پارک اختصاصی برای کودکان دارای معلولیت که امکان حضور در دیگر مکان‌های تفریحی را ندارند، اقدام کند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید به زیبایی شهر رسیدگی زیادی شود، گفت: در بحران بی‌آبی لازم است از چمن‌های مصنوعی استفاده شود تا شهر از سرسبزی خود نیفتد و فضاسازی شهر در ایام جشن و عزا دنبال شود. از سوی دیگر لازم است به فضای معنوی شهر توجه شود که یکی از کارهای زمین‌مانده در این خصوص پخش اذان در نقاط مختلف اصفهان است که باید در دوره ششم محقق شود.

اصفهان باید هوشمند و پیشرفته شود

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز یک صحنه رفاقت در میدان امام (ره) رقم خورده به طوری که چهره‌های مختلف با نگرش‌ها و سلایق مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد شورای ششم بیشتر به داشته‌های افراد نگاه کرده و سوگیری‌های سیاسی را کنار خواهد گذاشت.

وی افزود: مدیریت شهری پنجم زحمات زیادی را برای شهر اصفهان کشیدند که از آنها تشکر کرده و برای اعضای شورا و شهردار فعلی آرزوی موفقیت داشته به طوری که بتوانند به اهدافی که تعریف کرده‌اند برسند.

استاندار اصفهان گفت: واگذاری مسئولیت‌ها تذکری است برای انسان‌ها تا به دنیا دل نبندند، دنیا با چشم بر هم زدنی می‌گذرد، پس باید به یاد خدا بوده و برای رضایت خلق خدا کار کنیم.

رضایی اضافه کرد: برای اجرایی کردن فرمایشات آیت‌الله طباطبایی نژاد، باید بخش زیادی از فعالیت‌ها الکترونیکی شود، از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به مراحل مختلف اخذ پروانه ساختمان اشاره کرد، این کار منجر به حذف واسطه‌ها و رفع بسیاری از مشکلات فعلی خواهد شد در این راستا از مدیریت شهری ششم درخواست می‌کنیم اهتمام لازم برای تکمیل الکترونیکی کردن فعالیت شهرداری داشته باشند تا شهر هوشمند، زنده و پیشرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است با کمک خوبی که از طریق ارزش افزوده‌ها به شهرداری می‌شود بسیاری از مسائل آنها رفع شده است، در واقع مبلغی که از طریق اداره مالیات به شهرداری‌ها داده می‌شود فرصت خوبی را برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد کرده است؛ البته این قانون اشکالاتی نیز دارد، مبنای این قانون صرفاً بر اساس جمعیت است که منجر به افزایش فاصله شهرهای کوچک‌تر و کمتر برخوردار خواهد شد، لازم است فاکتورهایی همچون، فاصله و محرومیت به این قانون اضافه شود که نمایندگان مجلس باید آن را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: از حاشیه سازی باید فاصله گرفت و با استفاده از داشته‌ها کارها را پیش برد، وفاق و همدلی در اصفهان کمرنگ شده و امید است مدیریت شهری بتواند استفاده از تجربیات گذشته را سرلوحه کار قرار دهد.

هدف مدیریت ششم ایجاد تحول در شهر است

محمد نور صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: وزارت کشور بخشنامه‌ای برای تکریم مدیریت سابق شهری ابلاغ کرده که بر اساس آن این مراسم در فضای باز با تعداد افرادی محدود و در زمان فشرده برگزار می‌شود. از اعضای ادوار گذشته شورای شهر برای حضور در این مراسم دعوت کردیم و در حضور آن‌ها وظیفه دارم از زحمات اعضای شورا و شهردار گذشته اصفهان تشکر کنم و امیدوارم زحمات آن‌ها مورد رضایت خداوند باشد.

وی افزود: از علمای شهر، جبهه نیروهای انقلاب، خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و سایر اقشار جامعه که در انتخابات و پس از آن در فرایند انتخاب شهردار به نمایندگان خود در شورای شهر کمک کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید در چهار سال پیش‌رو پروژه‌های عمرانی شهر تکمیل شده و با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند، تصریح کرد: هدف ما برای حضور در عرصه خدمت این نبوده که جای دیگران قرار گرفته و آن را تکمیل کنیم بلکه می‌خواستیم خالصانه در خدمت مردم بوده و تحول ایجاد کنیم.

نور صالحی بر کسب درآمدها با جلب رضایت مردم، شفافیت‌، کار جهادی و پیشرفت شهر در تمام جهات به عنوان اولویت‌های مهم مدیریت شهری در دوره فعلی تاکید کرد و گفت: انتخاب آقای قاسم‌زاده برای شهر اصفهان نشانگر توجه اعضای شورای ششم به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است، بنابراین امیدواریم تحولات و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی پیش رود که پس از پایان یک دوره چهار ساله موفق بوده و در پیشگام مردم کارنامه‌ای روشن و شفاف ارائه دهیم.

شهر با مشارکت مردم اداره می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: دغدغه مشترکی همگی ما عمران، آبادانی و پیشرفت شهر است، به هر تفکر، گروه و جناحی که تعلق داشته باشیم، نگرانی‌های مشترکی برای شهری که امانت دار آن هستیم، داریم.

وی افزود: این شهر هویت داشته و باید از آن صیانت کنیم و آن را به عنوان امانت به آیندگان بسپاریم، بنابراین باید مراقب باشیم کاری نکنیم که این شهر آسیب ببیند.

شهردار اصفهان گفت: رؤیای ما این است که اصفهان به سمت یک شهر اسلامی حرکت کند، برخی معتقدند وجود نشانه‌های اسلامی، شهر را اسلامی می‌کند، اما این فقط به پوسته شهر اختصاص دارد؛ در حالی که در شهر اسلامی باید عدالت موج زده و علم و عالم مورد تکریم قرار گیرند. در واقع روح شهر اسلامی تجلی اسماً الحسنی در دل شهر است، به میزان شدت ظهور اسماً الحسنی یک شهر می‌تواند ادعا کند اسلامی است.

وی تاکید کرد: تعظیم شعائر اهمیت دارد، اما صرفاً حفظ نشانه‌ها، شهر را اسلامی نمی‌کند، نمی‌توان ادعا کرد شهر اسلامی است اما بداخلاقی و بی‌عدالتی در آن موج بزند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نظام آفرینش احسن است، خداوند انتظار دارد انسان نیز به بهترین شکل عمل کند، گفت: زحمات زیادی در طول مدیریت شهری کشیده شده است، در این زنجیره خدمت همه به دنبال بهتر کردن حال و شرایط شهر بوده‌اند. قصد و نیت همه خدمت بهتر به شهر بوده است، از ما نیز انتظار می‌رود به سمت تحول حرکت کنیم، قرار نیست در آنچه داریم بمانیم و باید شرایط شهر را روز به روز بهتر کنیم.

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم شعار زندگی خوب در این شهر را با کیفیت بهتر رقم بزنیم و به سمت درآمدهای پاک حرکت کنیم تا روح شهر با این درآمدها جلا یابد. دارا بودن صرف منجر به کیفیت بخشی به زندگی نخواهد شد، رزق حلال برای شهرها هم اهمیت دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه اکنون بودجه خوبی در حساب شهرداری اصفهان قرار دارد، گفت: بخشی از بودجه امسال در وام و استقراض و بخشی از آن در درآمدهایی که مردم از آن ناراضی هستند ریشه دارد، باید راه حل‌های اساسی و جایگزین برای این موارد پیدا کرد؛ درواقع باید با مشارکت مردم شهر را از این حالت خارج و منابع پاک به شهرداری وارد کرد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: قرار است شهر با مشارکت مردم اداره شود در این راستا از همه نخبگان، بخش خصوصی و مردم دعوت می‌شود در آبادانی شهر به شهرداری کمک کنند، در این دوره مدیریت شهری قرار نیست فقط به محورها و معابر اصلی شهر توجه شود، بلکه در دل محلات آبادانی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌شناسی و یافتن راه‌حل‌های مسائل شهر در همه ابعاد با کمک مردم انجام خواهد شد، معتقدم مدیریت شهرداری حرکت بر خط بهشت و جهنم یعنی پل صراط است که می‌توان از آن به بهشت رفته و یا به قعر جهنم سقوط کرد. از خداوند استمداد می‌طلبم که کمک کند در این مسیر موفق عمل کنیم و با خدمت به مردم به رضایت خداوند نیز دست یابیم.

درخواست نمایندگان مردم از شهردار اصفهان

به گزارش ایمنا، در بخش پایانی مراسم، چند تن از نمایندگان اقشار مردم درخواست‌های خود از شهردار اصفهان را مطرح کردند.

اکبر نعمتی به نمایندگی از پاکبانان شهرداری در این مراسم اظهار کرد: پاکبانان زحمات زیادی برای شهر می‌کشند، در کنار حقوق و دستمزد انتظار داریم قرارداد رسمی پاکبانان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مهدی منصوری، فرزند شهید منصوری به نمایندگی از خانواده شهدا نیز گفت: از مدیرانی که در بدنه شهرداری به‌کار گرفته می‌شوند، انتظار مدیریت جهادی مانند شهدا را داریم؛ لازم است به استفاده از نام و یاد شهدا در المان‌های شهری، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، به‌کارگیری ظرفیت فرزندان شاهد و ایثارگر در بدنه شهرداری و تخصیص تسهیلات قانونی برای خانواده شهدا و ایثارگران توجه شود.

مهرپرور به نمایندگی از جامعه هیئت‌های مذهبی اصفهان نیز اظهار کرد: شهردار اصفهان تجارب شاخص در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی دارد به همین دلیل انتظار جامعه مذهبی و تشکل‌های دینی شهر از این مدیریت بیشتر خواهد بود. از این انتخاب ارزشمند خرسندیم و انتظار داریم شهرداری به دور از نگاهی ابزاری به هیئت‌های مذهبی و از ظرفیت بالای آن‌ها در برنامه‌های خود استفاده کند.

یوسفی نماینده اساتید دانشگاه در این مراسم خطاب به شهردار اصفهان گفت: شهر باید محل بارگذاری ایده‌های خوب و حل مسئله بوده و از نیروهای دانشگاهی برای اداره آن بهره برده شود، بنابراین انتظار داریم که دانشگاه ستون شهر باشد و با همکاری جامعه دانشگاهی، شهری جهانی بسازید.

کلید کلانشهر اصفهان به قاسم‌زاده تقدیم شد

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم، با حضور مسئولان شهری و استانی، امام جمعه اصفهان و پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران کلید شهر به صورت نمادین توسط قدرت‌الله نوروزی به دست علی قاسم‌زاده سپرده شد. این کلید هنر دست استاد سقایی از هنرمندان برجسته اصفهان بوده و اشعاری از کمال‌الدین اسماعیل با خط نستعلیق بر روی آن حک شده است.

کد خبر 525672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.