مشکلی در مراحل احراز صلاحیت شهردار منتخب شهرکرد وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، با استعلامی که از وزارت کشور درباره سوابق محمدتقی چاپلقی برای تصدی سمت شهردار به عمل آمد، پاسخ مثبت به صورت مکتوب دریافت شده است.

محمدرضا بیاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهردار منتخب شهرکرد شرایط دستورالعمل وزارت کشور را برای شهردار شدن دارد.

وی افزود: با استعلامی که از وزارت کشور درباره سوابق او برای تصدی سمت شهردار به عمل آمد، پاسخ مثبت به صورت مکتوب دریافت شده است.

بیاتی در واکنش به شایعات فضای مجازی مبنی بر اینکه شهردار منتخب شرایط مورد نظر برای تصدی این سمت را ندارد، تصریح کرد: این موضوعات پس از نامه کمیته تطبیق مصوبات در فرمانداری مطرح شد که ما پیرو آن از وزارت کشور موضوع شرایط احراز شهرداری شهرکرد را استعلام کردیم.

وی اضافه کرد: زمانی که فرمانداری اعلام کرد که به نظر می‌رسد شهردار منتخب شرایط را نداشته باشد، مقرر شد استعلام از طریق وزارت کشور انجام شود اما با توجه به اینکه طی سلسله مراتب اداری فرمانداری طولانی بود این اقدام توسط شورای اسلامی شهر بدون واسطه از وزارت کشور انجام شد.

بیاتی اظهار کرد: چند روز بعد هم پاسخ وزارت کشور به شورای اسلامی شهر واصل و مثبت بودن سوابق «چاپلقی» اعلام شد؛ اکنون موضوع برای طی مراحل بعدی در جریان است و مانند بسیاری مراکز استان‌ها که هنوز احکام شهردار آن صادر نشده شهرکرد هم به دلیل طولانی بودن این فرآیند با تأخیر به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، گفت: اگر شهردار منتخب شرایط لازم را در هرکدام از مراحل نداشت، پاسخ آن اعلام خواهد شد اما تاکنون در مراحل مشکلی نبوده و به سمت استعلام از مراجع دیگر هدایت شده است.

کد خبر 525643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.