اصفهان جز قوی‌ترین استان‌ها در تمام حیطه‌های ورزشی است

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: اصفهان در مجموعه برنامه‌های فدراسیون، جز فعال‌ترین و قوی‌ترین استان‌ها در تمام حیطه‌های ورزشی است؛ استان‌های دیگر را نیز از نزدیک دیده‌ام، اما در هیچ استانی همانند اصفهان زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی خوب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهر علی باران چشمه امروز -چهارشنبه هفتم مهرماه- در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری اربعین، اظهار کرد: باید از افرادی که در سال‌های گذشته و به ویژه رضای اخروی که برای رشد و پیشرفت ورزش زورخانه‌ای تلاش کرده اند، تشکر کنم. برنامه‌های کاندیدا را مطالعه کرده‌ام و می‌دان که افراد بسیار قوی هستند. ریاست جدید هیئت اصفهان می‌تواند به خوبی با استفاده از کمک دیگر کاندیدا در تقویت و اجرایی کردن اهداف خود بهره بگیرد.

وی افزود: خرد جمعی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی گذشت. از نقطه نظرات نخبگان و صاحب نظران شهرستان‌ها باید استفاده کرد تا بتوان به موفقیت رسید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش زور خانه‌ای در جامعه گفت: وزیر قبلی و جدید ورزش و جوانان تاکید بر رشد و توسعه مرام پهلوانی این رشته داشتند که این وظیفه هیئت و فدراسیون را سنگین‌تر می‌کند. اصفهان در مجموعه برنامه‌های فدراسیون، جز فعال‌ترین و قوی‌ترین استان‌ها در تمام حیطه‌های ورزشی است؛ استان‌های دیگر را نیز از نزدیک دیده‌ام، اما در هیچ استانی همانند اصفهان زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی خوب وجود ندارد.

باران چشمه با اشاره به اهمیت جوان گرایی، گفت: باید جوان گرایی و نگاه علمی تری به این رشته داشته و در کنار آن بتوان از پیشکسوتان و افراد باتجربه استفاده کرد. امیدوارم روزی این رشته به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با اشاره به منابع مالی این رشته، تصریح کرد: سال ۹۹ در جذب منابع مالی بین ۵۴ فدراسیون، جایگاه ۴۶ را داشتیم، آنهم رشته‌ای که در آئین ملی و مذهبی ما جایگاه بالایی دارد. از اواخر سال گذشته و شش ماهه اول سال با تلاش‌هایی که داشتیم این رتبه به ۱۵ رسید؛ تا حدی امسال مشکل بودجه نخواهیم داشت و می‌توانیم به هیئت‌ها کمک کنیم. بیشتر زورخانه‌های ما در کشور در حال تخریب و یا نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند و بسیاری دیگر نیز توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و در شرایط کنونی وضعیت خوبی ندارند.

رضا اخروی، سرپرست هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان نیز در این مراسم در خصوص جایگاه ورزش زورخانه‌ای در این استان اظهار کرد: استان اصفهان با ۱۳۰ زورخانه فعال، بیشترین زورخانه در کشور را دارد؛ همچنین تعداد زیادی زورخانه در دست احداث بوده و بزرگ‌ترین زورخانه کشور در دانشگاه صنعتی در حال طراحی است. اصفهان بر اساس اعلام فدراسیون، هشت سال رتبه برتر در مدیریت را داشته است.

وی افزود: در اردوی تیم ملی بیشترین ورزشکاران از استان اصفهان هستند و از نظر منابع انسانی و زیرساخت‌ها در کشور حرف اول را می‌زنیم. در سنین پایه نیز تیم‌های قوی وجود دارد.

سرپرست هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان با اشاره به قهرمان پروری این استان گفت: در بعد قهرمانی می‌توان گفت رتبه اول کشور را در اختیار داریم. هیئت‌های شهرستان‌های استان همگی فعال بوده و بسیاری از شهرستان‌ها زمانی که به نمایندگی استان در مسابقات شرکت می‌کنند، با مقام برمی‌گردند.

اخروی ادامه داد: در گذشته دبیرخانه فرهنگ ورزش پهلوانی در اصفهان راه اندازی شده و اقدامات خوبی انجام داده است، اما در مقطعی این دبیرخانه تعطیل شد که امیدواریم با نگاه مثبت شهردار جدید اصفهان و با پیگیری‌های انجام شده، این دبیرخانه دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 525605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.