شناسایی شهید گمنام اهل مراغه بعد از ۳۳ سال در نائین

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: یک شهید گمنام بعد از گذشت ۳۳ سال با انجام آزمایش‌های دی. ان. ای شناسایی شده و امروز مادر این شهید بر سر مزارش حاضر می‌شود.

محمد بلندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شهید گمنامی که بعد از چندین سال شناسایی شده است، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در سال ۸۷ در دانشگاه آزاد نائین تدفین شده است و بعد از گذشت ۱۳ سال با انجام آزمایش‌های دی. ان. ای شناسایی و مشخص شد. نام این شهید، امیر زمان‌زاده است.

وی با بیان اینکه شهید امیر زمان‌زاده، متولد مراغه تبریز است، ادامه داد: مادر این شهید بعد از ۳۳ سال با فرزند خود ملاقات می‌کند، شهید امیر زمان‌زاده در سال ۶۷ در عملیات "تک دشمن" در منطقه "زبیدات" به شهادت رسیده و مفقود شده است.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: توسط نیروهای تفحص در کمیته جست‌وجوی مفقودین پیکر این شهید پیدا شده و در دانشگاه آزاد نائین تدفین می‌شود و امسال توسط آزمایش‌های دی. ان. ای که در بانک اطلاعاتی خانواده شهدا انجام شده، این شهید بزرگوار شناسایی شد.

وی با اشاره به مراسم استقبال از مادر شهید، تصریح کرد: امروز ساعت ۱۶:۰۰ این مراسم استقبال در دانشگاه آزاد نائین برگزار می‌شود تا برای اولین بار مادر شهید بر سر مزار فرزندش بیاید و هنوز برای انتقال این شهید برنامه‌ریزی نشده است.

بلندیان گفت: شهید امیر زمان‌زاده، سرباز وظیفه بوده و در لشکر ۲۱ حمزه ارتش در منطقه جنوب کشور خدمت می‌کرده است، همچنین بعد از نماز مغرب و عشا از مادر شهید تجلیل خواهد شد.

کد خبر 525593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.