تقدیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی از فعالیت‌های بین‌المللی شهرداری اصفهان

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس و اعضای کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تقدیر کردند.

به گزارش ایمنا، این تقدیر به دلیل فعالیت و عملکرد ویژه اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در زمینه تقویت ارتباطات بین الملل شهر اصفهان، ارتباط با خواهرخوانده‌ها و به طور ویژه در زمینه طرح "شهروند دیپلمات" از سوی علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد.

در هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان، ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با ارائه جزئیاتی از طرح " شهروند دیپلمات" و تشریح اقدامات حوزه بین الملل شهرداری اصفهان از سوی رئیس و اعضای این کمیسیون مورد تقدیر قرار گرفت.

ایمان حجتی در این جلسه گفت: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته تلاش کرد با تولید محتوای ویژه با رویکرد بازاریابی شهری و بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بین المللی در قالب طرح‌های گوناگون از جمله ایده و اجرای طرح "شهروند دیپلمات" و همچنین با تقویت مناسبات با شهرهای خواهرخوانده در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمی، گردشگری، استفاده از تجربیات مشترک و … و نیز با برگزاری نمایشگاه‌های ویژه اصفهان در شهرهای خواهرخوانده و دیگر شهرهای جهان، در زمینه توسعه بازاریابی شهر اصفهان و معرفی کارآمد و اثربخش جهان‌شهر اصفهان به جهانیان، مؤثر و پیشرو باشد که خوشبختانه در این زمینه نتایج خوبی حاصل شد.

وی همچنین به تهیه و انتشار کتاب‌های دستیار اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان با عنوان مجموعه کتاب‌های " پل" درباره آداب دیپلماتیک، شهرهای خواهرخوانده، آداب تشریفات و … اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها برای همه کلانشهرها، مدیران، فعالان ارتباطات، رسانه‌ها و… در زمینه فعالیت‌های بین المللی قابل استفاده است.

تقدیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی از فعالیت‌های بین‌المللی شهرداری اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین با دغدغه توسعه بازاریابی شهر اصفهان و تقویت برند شهری، انتشار کتاب قلب ایران به زبان انگلیسی، تولید ۱۰ فیلم معرفی اصفهان به ۱۰ زبان اصلی دنیا و… از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است. فیلم‌های ١٠ زبانه معرفی اصفهان با فرهنگ کشورهای هدف و شهرهای خواهرخوانده اصفهان سنخیت کامل دارد، به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنان ساخته شده، کاملاً درک می‌کنند اصفهان چه شهری است.

به گزارش ایمنا، طرح " شهروند دیپلمات" ابتکار اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان بود که با هدف تقویت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده و استفاده از تعاملات و ارتباطات کنشگران بخش‌های مختلف برای بهبود و توسعه ارتباط اصفهان با خواهر شهرها، در سطح بین المللی اعلام فراخوان کرد و با دریافت ایده‌های کنشگران فرهنگی، اجتماعی، هنری و … و داوری این ایده‌ها از آنان در این زمینه کمک گرفت.

این طرح به شدت مورد استقبال وزارت امور خارجه قرار گرفته و پیشنهاد تعمیم آن به دیگر کلانشهرها مطرح شد.

کد خبر 525545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.