بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بازار امروز به سختی رشد کرد گویا نیروی مقاومتی قوی از رشد آن جلوگیری می‌کرد، با رشد قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان توقع رشد سریع‌تر و قوی‌تر شاخص کل را داشتیم، امید است وضعیت معاملات در هفته آینده بهتر باشد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار امروز به سختی رشد کرد گویا نیروی مقاومتی قوی از رشد آن جلوگیری می‌کرد، با رشد قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان توقع رشد سریع‌تر و قوی‌تر شاخص کل را داشتیم، امید است وضعیت معاملات در هفته آینده بهتر باشد.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۱ هزار و ۵۷۴ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هزار و ۲۴۹ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۸۱ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۰۰ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۷ هزار و ۲۰۳ و ۲۲۱ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۸۰۹ میلیون و سه میلیارد و ۸۲ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

پیش بینی می‌شود در صورت عبور از محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد سرعت رشد بازار افزایش یابد.

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

توضیحات سازمان بورس برای نصب ماینر در شرکت بورس

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران اعلام کرد: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف گردید و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدواً چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

بر این اساس رسیدگی به این موضوع به طور فوق‌العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده‌اند و بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت رقم خورده است، نتایج رسیدگی و جزئیات امر و تصمیم سازمان اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار شرکت‌ها

شپنا: پروژه‌های توسعه‌ای شپنا شتاب می‌گیرد

سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم تلاش در مسیر شتاب‌بخشی به تکمیل پروژه‌های در حال اجرای پالایشگاه نفت اصفهان تأکید کرد.

مرتضی ابراهیمی، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان نیز طی سخنانی اختصاص نخستین سفر معاون وزیر به پالایشگاه اصفهان را نشان از اهمیت این شرکت دانست و مقدار پیشرفت طرح محیط زیستی تصفیه گازوئیل این پالایشگاه را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: بودجه این طرح که به‌دست متخصصان داخلی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، ۳۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است.

سکرما: رکورد شکنی فروش در گزارش شهریور سکرما

سکرما در شهریور ۹۱ هزار تن تولید سیمان داشته، میانگین تولیدات سال مالی جاری به ۸۴ هزار تن رسیده، این عدد در سال مالی قبل، ۹۴ هزار تن گزارش شده است (سال مالی شرکت آذر است).

فروش سیمان در شهریور ۹۳ هزار تن گزارش شده، شرکت در سال مالی جاری به طور متوسط هر ماه ۸۴ هزار تن فروش داشته این عدد برای سال مالی قبل ۹۴ هزار تن بوده است.

درآمد فروش شرکت در شهریور ۴۴ میلیارد تومان می‌باشد، شرکت در سال مالی ۹۹ و ۱۴۰۰ جمعاً به ترتیب ۳۰۵ و ۱۸۷ میلیارد تومان فروش داشته است.

میانگین نرخ فروش سیمان شرکت در تیر در حدود ۳۹۴ تومان برای هر کیلوگرم بود که در مرداد به ۴۱۸ تومان در هر کیلو رسیده است و در شهریور با یک رشد فوق‌العاده به ۴۷۵ تومان در هر کیلو رسیده است. متوسط این نرخ در سال مالی ۹۹، دو هزار و ۳۸۵ ریال بر کیلوگرم بوده است. از ابتدای امسال تا کنون نرخ سیمان این شرکت ۶۴ درصد رشد داشته است.

هرمز: ثبت یک عملکرد درخشان در شهریور

فولاد هرمزگان در فروردین فروش ۹۷۵ میلیاردی را گزارش کرد، در اردیبهشت عدد عالی ۲.۳۳۳ و خرداد خوبی با فروش ۱.۹۳۴ میلیاردی دارد. در تیر و مرداد نیز با وجود محدودیت‌های برق، عدد خوب هزار و ۷۱۴ و هزار و ۴۹۵ میلیاردی را دارد و در شهریور یک فروش عالی با رقم ۱.۸۳۳ میلیارد زده است.

متوسط تولید در دو سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است. در فروردین و اردیبهشت هم تولید ۱۴۵ و ۱۳۱ هزار تن و در خرداد ۱۱۴ تن است و در تیر و مرداد با کاهش تولید مواجه شده و ۷۱ و ۳۹ هزار تن تولید کرده است. در شهریور بهبود تولید داشته و ۱۱۸ هزار تن اسلب تولید کرده است.

موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶۷ هزار تن بوده است در پنج ماه ابتدایی فروش‌های ۷۱، ۱۶۱، ۱۳۱، ۱۰۹، ۸۱ هزار تنی را داشت و با فروش ۱۰۰ هزار تنی شهریور موجودی انتهای دوره شش ماهه را به ۱۳۰ هزار تن رسانده است.

نرخ فروش اسلب فولاد هرمزگان در سال ۹۹ برابر ۹ هزار و ۱۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در سه ماهه ابتدایی ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در سه ماهه دوم برابر ۱۶ هزار تومان بوده است.

بازارهای جهانی

بلومبرگ: قیمت گاز طبیعی در آمریکا به دنبال افزایش نگرانی در مورد کاهش عرضه آن در زمستان، به بالاترین رقم طی هفت سال گذشته رسید!

کاهش ذخایر گاز در اروپا و آسیا و ترس از کمبود آن با نزدیک شدن به زمستان، قیمت سوخت‌های گرمایشی و تولید برق را در کل دنیا بالا برده است. اختلال عرضه نفت و گاز در آمریکا به خاطر طوفان بر نگرانی در مورد رشد تولید افزوده است. اطلاعات دولتی نشان می‌دهد ذخایر گاز آمریکا ۶.۹ درصد پایین‌تر از متوسط پنج ساله قرار دارد و این کشور تمایل به صادرات محموله‌های بیشتر سوخت به خارج از کشور دارد.

حدود ۲۴ درصد از تولید گاز آمریکا در خلیج مکزیک هنوز پس از طوفان آیدا متوقف است و انتظار نمی‌رود فعالیت در این منطقه تا پایان سال جاری میلادی به شرایط عادی بازگردد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 525542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.