جشنواره " علم برای همه" با موضوع محیط‌زیست برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره علم برای همه با موضوع محیط زیست در آبان ماه سال جاری در موزه ملی علوم و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هفتمین جشنواره " علم برای همه" با موضوع محیط زیست و با هدف اطلاع رسانی، نمایش و آموزش راهکارهای بومی به کار گرفته شده برای چالش‌های محیط زیستی به عموم مردم و آگاهی بخشی در این حوزه برگزار می‌شود.

انقراض گونه‌ها، آلودگی هوا، آلودگی آب، کاهش منابع انرژی، افزایش جمعیت، کاهش معادن، از بین رفتن چشم‌اندازهای طبیعی، افزایش گازهای گلخانه‌ای، تخریب لایه ازن، آلودگی صوتی و دفع نامناسب زباله همه چالش‌های محیط‌زیستی است که در نتیجه صنعتی شدن و محوریت فناوری به وجود آمده‌اند. فناوری هم تلاش انسان برای بهره‌گیری از طبیعت با هدف رفع نیازهای خود، انباشت سرمایه، رفاه (اقلیت) و… است. فناوری از طرفی با شعار آسایش بشر، بی‌محابا رشد می‌کند و از طرفی با نابودی طبیعت، سلامت و بقای انسان را به خطر می‌اندازد.

توجه به طبیعت با نگاه بومی و ارائه راهکاری محلی در مقابل مشکلات ایجاد شده به خاطر فناوری، محور اصلی هفتمین جشنواره علم برای همه است.

طبیعت در قصه‌ها و عکس کنشگران دو بخش این جشنواره است، همچنین تلاش می‌شود با بخش‌های دادارچه، بوم‌رنگ و هم‌نشینی با علم، همراه با آثار ارسالی، لزوم توجه به فرهنگ‌ها، گویش‌های مختلف و بوم‌های متنوع نشان داده شود و مخاطبین جشنواره با شیوه‌های کنشگری و مطالبه‌گری در حوزه محیط‌زیست در جهان امروز آشنا شوند.

علاقمندان برای شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۹۱۴۸۸۳ و ۶۶۷۲۵۴۲۲ تماس بگیرند.

کد خبر 525526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.