آیا افراد مبتلا به دیابت نوع دوم می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند، بنابراین باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری دیابت باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شود در این صورت بدن افراد نمی‌تواند به طور مؤثری با عفونت‌ها مقابله کند؛ بنابراین افراد مبتلا به دیابت بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند در صورتی که سطح قند خون فرد کنترل شود احتمال اینکه فرد علائم شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کند کاهش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بیش از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند باید واکسن کرونا را دریافت کنند. همه واکسن‌های تولید شده که مورد تأیید سازمان‌های مربوطه قرار گرفته‌اند ایمن هستند و خطر خاصی برای افراد مبتلا به دیابت به همراه نخواهند داشت. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم با دریافت واکسن کرونا نه تنها از خود بلکه از دیگران نیز محافظت می‌کنند.

افراد مبتلا به دیابت نوع دوم پس از دریافت واکسن کرونا ممکن همانند دیگران عوارض جانب رایج مانند درد، قرمزی و التهاب در محل تزریق، خستگی، سردرد، درد عضلانی، لرز، تب و حالت تهوع را تجربه کنند. این عوارض جانبی معمولاً پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کنند و جای نگرانی ندارد.

کد خبر 525519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.