تاثیر ویتامین A بر بهبود حس بویایی بهبودیافتگان کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف ویتامین A باعث بهبود حس بویایی افراد بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از دست دادن حس بویایی یکی از علائم شایع بیماری کووید -۱۹ است، اما حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز ویروس‌های دیگر باعث از دست دادن حس بویایی افراد می‌شد. حس بویایی بسیاری از افراد پس از گذشت چند هفته به طور طبیعی بهبود پیدا می‌کند، اما گاهی اوقات نیز این اختلال برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.

با توجه به آمار ارائه شده، تقریباً یک دهم افرادی که حس بویایی خود را به دلیل بیماری کووید -۱۹ از دست داده بودند پس از گذشت چهار هفته از بیماری بهبود پیدا نکرده بودند. محققان معتقدند که از دست دادن حس بویایی مشکل بسیار بزرگی است، به طوری که خطر ابتلاء به افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد. افرادی که حس بویایی خود را از دست می‌دهند ممکن است به دلیل کاهش اشتها دچار کاهش وزن شدید شوند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ویتامین A بر بهبود حس بویایی افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و افرادی که حس بویایی خود را به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا از دست دادند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول از قطره بینی ویتامین A استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان داد تعداد افرادی که از قطره بینی ویتامین A استفاده کرده بودند و حس بویایی آن‌ها بهبود پیدا کرد دو برابر گروه دیگر بود که از این قطره استفاده نکرده بودند. از آنجایی که از دست دادن حس بویایی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر قابل توجهی دارد، لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 525499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.