مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز گوشی‌های میان‌رده زیادی در بازار وجود دارد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ بنابراین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای فروش بیشتر محصولات و رضایت کاربران با یکدیگر در رقابت هستند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی میان‌رده POCO X3 PRO با گوشی سامسونگ Galaxy A72 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر دوربین

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

هشت مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی در طراحی POCO X3 PRO از چهار دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور ۴۸ مگاپیکسل عریض، دریچه دیافراگم f/1.8 که ثبت تصاویر با پیکسل های ۰.۸ میکرومتر است. دوربین فوق عریض با سنسور هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین ماکرو با لنز دو مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 در کنار حسگر عمق با سنسور دو مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهد. شیائومی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل از نوع عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 و ثبت تصاویر با پیکسل های به سایز ۰.۸ میکرومتر را در نظر گرفته است.

سامسونگ برای Galaxy A72 از دوربین چهارگانه با لنز اصلی از نوع Wide و سنسور ۶۴ مگاپیکسل که دارای دریچه دیافراگم f/1.8 است و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF استفاده کرده است. در کنار لنز اصلی حسگر تشخیص عمق با سنسور هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4، حسگر ultrawide با سنسور ۱۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 و در نهایت حسگر ماکرو با سنسور پنج مگاپیکسل با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 مجموعه لنزهای این گوشی را تشکیل می‌دهد. سامسونگ برای این گوشی از لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسل استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm Snapdragon 860

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 640 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۲۵۶/۸

سامسونگ برای Galaxy A72 از تراشه Snapdragon 720‌ بهره می‌برد، این تراشه متشکل از هشت هسته پردازنده مرکزی است. تراشه Snapdragon 720‌ از دو هسته GHz Kryo 465 Gold با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 است. سامسونگ این گوشی را در نسخه‌های مجهز به شش و هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کرده است که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی برای POCO X3 PRO از تراشه هفت نانومتر Snapdragon 860‌ استفاده می‌کند، تراشه بسیار قدرتمند از هشت هسته پردازنده مرکزی تشکیل شده است. این تراشه مجهز به یک هسته طلایی Kryo 485 با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز، سه هسته طلایی Kryo 485 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز و چهار هسته نقره‌ای Kryo 485 با فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 640 است. شیائومی این گوشی را با ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار شش و هشت گیگابایت حافظه رم به بازار ارائه داد است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

شیائومی POCO X3 PRO را با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار عرضه کرده است. سامسونگ برای Galaxy A72 از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کرده که در تمامی میان‌رده‌های جدید این شرکت ارائه شده است.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۴ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ Galaxy A72 را به یک نمایشگر Super AMOLED با اندازه ۶.۷ اینچ و رزولوشن +FHD ارائه داده است. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی ۳۹۴ است و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی رنگ‌ها را به شکل زنده و جذاب به نمایش می‌گذارد و همچنین رنگ مشکی را بسیار عمیق نمایش می‌دهد.

شیائومی POCO X3 PRO را به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS با رزولوشن +FHD مجهز کرده است که تراکم پیکسلی ۳۹۵ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای این نمایشگر HDR10 را در نظر گرفته است؛ حداکثر روشنایی این صفحه نمایش در حالت دستی ۴۵۸ نیت است و در حالت خودکار و زیر نور شدید این عدد به ۵۳۴ نیت می‌رسد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

ابعاد

165x77.4x8.4 میلی‌متر

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۲۱۵ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در ساخت Galaxy A72 از پلاستیک استفاده کرده که از استحکام بالایی برخوردار است. این گوشی دارای وزن ۲۰۳ گرم و ابعاد 165x77.4x8.4‌ میلی‌متر است. این گوشی مجهز به نمایشگر با نسبت تصویر ۲۰:۹ و ابعاد ۶. ۵ اینچ است که برای محافظت از آن شیشه Gorilla Glass 5 در نظر گرفته شده است. Galaxy A72‌ برخلاف نسل گذشته گواهی IP67 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است تا بتواند ۳۰ دقیقه فشار آب را در عمق یک متری تحمل کند. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی به بازار عرضه کرده است.

شیائومی POCO X3 PRO را با بدنه و فریم پلاستیکی طراحی کرده است که از رنگ آمیزی بسیار جذابی برخوردار است و استحکام بالایی دارد. شیائومی برای این گوشی صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ از نوع IPS LCD استفاده کرده است که نسبت ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. برای محافظت از این نمایشگر Gorilla Glass 6 را در نظر گرفته است. Poco X3 Pro دارای ابعاد 165.3x76.8x9.4‌ میلی متر و وزن ۲۱۵ گرم است. این گوشی دارای گواهینامه IP53 است که باعث شده در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات باران مقاوم باشد. شیائومی این گوشی را در رنگ بندی مشکی، آبی و برنزی عرضه کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر باتری

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

شیائومی برای تأمین نیرو این گوشی از یک باتری پنج هزار ۱۶۰ میلی آمپر بهره می‌برد که از شارژر ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی در حدود ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد و در مدت ۵۹ دقیقه ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل می‌کند.

سامسونگ Galaxy A72‌ را به یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت که از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند به بازار عرضه کرده است این گوشی ظرف مدت ۳۰ دقیقه ۵۴ درصد در مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72

تا اینجا به مقایسه POCO X3 PRO با Galaxy A72 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. هر دو گوشی نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد و قیمت که برخوردار است ارزش خرید را دارد، شیائومی در بخش سخت افزار قدرتمندتر و سامسونگ در بخش دوربین عملکرد بهتری دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 525429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • داود IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    13 7
    به نظرم شما باید Poco x3 NFC با این مدل سامسونگ مقایسه می‌کردید چون دوربین 64 داره و به لحاظ کیفیت عکس و فیلم خیلی عالیه.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      10 1
      کیفیت دوربین اصلا به رقم و عدد نیست اما این یه چیز ثابت شده هست که سامسونگ دوربینش بهتر از شیائومی هست من هم خودم و هم خانوادم همه شیائومی داریم و اصلا طرفدار سامسونگ نیستم اما از لحاظ سخت افزار شیائومی خدایی میکنه و کسی به گردش نمیرسه
  • Naghi IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    22 15
    مقایسه اشتباهی!!!! از لحاظ قیمتی x3pro هم قیمت A32 هست که از همه لحاظ به A32 سره!!!!
  • Mozpha IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    34 8
    اگه تفاوت قیمتشونم میگفتین فک نکنم کسی سمت A72 بره
  • رضا قزلی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    32 14
    من پوکو ایکس تری پرو دارم واقعا خوبه ولی خب پردازنده آیی که رو گوشی پوکو ایکس تری پرو هس روی گوشی 20میلیونی هست و ازش هم راضیم
  • M.taha.s IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    15 4
    بابا اینو با یه هم قیمتش مقایسه کنید تو کدوم مدل هفت هشت تومنی سامسونگ یا اپل حافظه ۲۵۶ و رم ۸ داره
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    25 9
    از نظر من شیامی یکی بهترین گوشی رو ساخته
  • نیما IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    18 3
    من خودم پوکو x3پرو دارم و راضیم واقعا برای گیم و و سخت افزاری عالیه سامسونگ هم دیر شارژ میشه هم برنامه هارو دیرتر میاره ولی گوشی پوکو همجوره عالیه و من ازش راضیم
    • Ali IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      5 2
      منم nfc رو دارم خیلی عالیه،سامسونگ a50 هم دارم ولی a50 رو تویه جیبش میکنه
  • موجنتا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    24 4
    آ۷۲ سامسونگ با دو برابر قیمت پوکو در مقابل پوکو هیچ حرفی برا گفتن نداره نویسنده این مقایسه نبود دستمال کشی سامسونگ بود
  • امیر اصیل IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    22 5
    من یک ماهه پوکو رو خریدم ‌‌. خیلی راضی ام. پیشنهاد میکنم به قیمتش هم توجه کنید ‌‌‌ . البته من بازی خیلی میکنم به خاطر همین انتخابم پوکو بود
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    7 1
    ببخشید گوشی POCOX3 NFS رو مقایسه کنید رم هشت انروید 10و.............
  • Pocox3 US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    11 2
    اول باید قیمت هاشون می‌گفت بعد از نظر سخت افزاری پوکو بهترین بعدش سامسونگ تو ا۷۲ فقط نرخ اسمشو میخوره پوکو ۷تومن سامسونگ قیمت بگیرید بالاتره بعدش نویسنده واسه سامسونگ دلربای میکرد
  • الناز GB ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 3
    من گوشی پوکو گرفتم واقعا عالیه خیلی خوبع
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 1
    من الان میخوام گوشی میخوام برم و یک سال دارم روی پوکو تحقیق میکنم و واقعا متعجب شدم چرا نویسنده داره اینارو مینویسه پوکو از لحاظ کیفیت و باطری و سخت افزاری قوی داره در ضمن چیپست اسنپ دراگون 887 داره اندروید 11 هم داره ولی نوزش کمه که باز این نکته مثبت هست چون لرای چشم ما مناسب تره و در این بازه قیمتی فوقالعاده ترین گوشی هست
  • علی IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    11 0
    نویسنده محترم کاش اینم اشاره می‌کرد که قیمت پوکو تقریبا نصف مدل سامسونگه!!!
  • BADBOY IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    6 3
    من خودم گوشی poco x3 pro دارم اتفاقا همین رنگش که برنزه اصلا حرف نداشته و نداره قیمتش ک خیلی کمه نسبت به بقیه بعدشم دوربینشم خیلی خیلی فرق نداره با a72 ولی قیمت زمین تا اسمون فرق داره من خودم سامسونگ داشتم فروختم شیائومی خریدم شیائومی ترکونده اصن
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 1
    می ۱۱ بخرین عااااالیه
  • امیر حسین ارژمند IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    5 11
    سلام اینا همش حرف اول گوشی پوکو x3 شیائومی بدرد نمیخوره اونایی که این گوشی دارند متاسفانه ازشون راضی نیستند چونکه وزن سنگین دارد توی شارژ شدن داغ می کند بعدشم کیفیت صفحه نمایش گوشی به درد نمیخوره A72 هم همین طوریه گوشی خوبیه ولی قیمتش خیلی بالا ست به جاش می تونید یک گوشی پرچمدار بگیرید مثل سامسونگs20Fe گوشی خوبیه پرچمدار هست
  • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 10
    از من گفتن گوشی های شیامی رو بخاطر پردازنده های قوی شان خریداری نکنید این گوشی ها حتی سیستم خنک کننده آی سی پردازنده ندارن که یک سال طول نمیشه قطعات از کار میافتن یا فرسوده میشن و دوربین های اشغالی دارن و قطعات شان نسبت به قیمت که دارن خوب پیدا نمیشن
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 1
    هر جور حساب کنی. با کمی تحقیق بیشترx3خیلی خیلی با صرفه تر هست
  • آقای ایکس IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 2
    سلام من خودم گوشی Poco x3 pro دارم و ازش خیلی خیلی رازی هستم به نظر من این مقایسه قابل قبول نیست چرا؟ چون قیمت a72 بالای 10میلیون است و گوشی poco x3 pro کمتر از 7 میلیون قیمت دارد اگه گوشی های هم قیمتی گوشی poco x3 pro را بیاورید هیچ گوشی از گوشی poco x3 pro بر نمی‌آید البته این مقایسه ارزش خرید Poco x3 pro را بالا میبرد و ارزش خرید گوشی a72 را پایین می‌آید به نظر من شیائومی گوشی های خیلی باکیفیت تر و با قیمت خیلی پایین تر از سامسونگ ارزه می کند و من هوادار شیائومی هستم
  • اشکان IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 8
    من خودم A72 دارم واقعن نمیدونم چرا خودتون رو گول میزنید ک شیامی گوشی خوبیه من قبلش نوت ۸ پرو داشتم و با هدف اینکه گوشی مخصوص گیم هست خریدم...ولی تاچشون خیلی ضعیفه هیچ وقت سمت گوشی چینی نرید حتی اگه روی کاغذ بهتون نشون بدن گوشی خوبی هستش یادتون نره چیزی ک باعث میشه شما از کار با گوشی اذیت بشید...هم تاچ گوشیه هم وزن گوشی و البته انتن دهی ک همه اینا نقطه ضعف های گوشی چینیه حالا باز تو بیا بگو سامسونگ قیمتش فلانه یا نخر یا چیز خوب بگیر
    • Hamid ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      8 2
      داداش اول غیر از چین با ایران هیچ کشوری تجارت نمیکنه بعدشم این نظر ها فقط برای اینه که هرکس یه سلیقه ای داره من طرفدار پوکو هستم
  • فرشید ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 6
    خب پس گوشی بهتر از پوکو رنج ۱۰ تومن چی خوبه