بازگشت زمینی زائران اربعین تنها از مرز مهران و شلمچه صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تکذیب خبر بازگشایی مرز چذابه برای بازگشت زائران اربعین گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زمینی زائران از دو مرز مهران و شلمچه اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، داریوش باقرجوان درباره تمهیدات لازم برای بازگشت زمینی زوار اربعین به کشور، افزود: جلسات متعددی با شرکت‌های حمل و نقل مسافری و ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها برگزار شده است و آمادگی کامل وجود دارد تا با دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس عملیات بازگشت زمینی زائران اربعین حسینی انجام شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه فقط مرزهای شلمچه و مهران آماده انتقال زمینی زوار به داخل کشور هستند، گفت: بر اساس آمارهای موجود برای هر دو مرز ۵ هزار سرویس رفت و برگشت در نظر گرفته شده است و در صورتی که بیش از پیش‌بینی ها با بازگشت زمینی زوار مواجه شویم امکان تخصیص بیشتر اتوبوس وجود دارد.

باقر جوان در خصوص قیمت بلیت اتوبوس بازگشت زوار از مرز مهران و شلمچه نیز گفت: با همان فرمول تعیین قیمت‌ها در اربعین سال ۹۸ نرخگذاری شده است و قیمت بلیت تابع قوانین گذشته و اربعین‌های سنوات گذشته است، در مسیر مهران تهران نرخ اعلام شده ۳۶۰ هزار تومان است ونرخ بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف درج شده است.

وی ادامه داد: امروز و تا این ساعت در دومین روز زمینی بازگشت زوار از مرز مهران حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس از مرز خارج شده است و قطعاً تا شب ورود زوار به کشور مواجه هستیم.

باقرجوان تصریح کرد: عملیات بازگشت زمینی نیز تا زمان خروج همه زائران ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس بازگشت زوار اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی مطابق سابق رعایت می‌شود و تمام صندلی‌ها فروش نرفته است و بنابر دستور ستاد مبارزه با کرونا بلیت اتوبوس از مرز مهران و شلمچه با ظرفیت مصوب فروش می‌رود.

بر اساس این گزارش، از تاریخ ۲۸ شهریور ماه تا ۵ مهرماه حدود ۳۵ هزار نفر از مرز مهران و ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه خارج شدند. به منظور بازگشت این زائران از مرزها، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مورد نیازبه مرزها اعزام شدند که به طور متوسط روزانه ۵۰۰ دستگاه بوده و در صورت افزایش تقاضا، ناوگان بیشتری اعزام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.