پیشرفت ۵۰‌ درصدی پروژه تثبیت و مقاوم سازی فضای آبشار ماسوله

شهردار ماسوله از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی محیطی آبشار این شهر تاریخی خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیل سبب جدا شدن و ریزش سنگ‌ها روی دیواره آبشار ماسوله و تخریب این جاذبه گردشگری شد.

وی افزود: بعد از تخریب آبشار ماسوله، مدیریت شهری بلافاصله اقدامات لازم برای تثبیت و مقاوم سازی محیط آبشار را با نظر متخصصان دانشگاهی و ادارات مرتبط آغاز کرد.

شهردار ماسوله ادامه داد: پس از تهیه طرح اولیه برای احیای آبشار، رایزنی با مسئولان متولی و پیگیری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از ستاد مدیریت بحران کشور و فرماندار شهرستان از مدیران استانی، اعتبار اولیه برای فاز نخست طرح شامل تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی محیطی آبشار از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اختصاص یافت.

نیرویی یادآور شد: در فروردین ماه سال جاری به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های مجدد احتمالی به فضای آبشار ماسوله اقدامات اولیه عمرانی با استفاده از سنگ رودخانه‌ای آغاز شد و تاکنون اجرای این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی پایین دست آبشار با استفاده از سنگ رودخانه‌ای و بتن مخصوص آب بند به اتمام رسیده است و در صورت مناسب بودن شرایط جوی، تثبیت و مقاوم سازی بالادست آبشار نیز آغاز خواهد شد.

شهردار ماسوله با بیان اینکه تمام توان و ظرفیت موجود شهرداری را در راستای ثبیت و مقاوم سازی آبشار ماسوله بکار گرفته ایم. افزود: زمینه مشارکت شهروندان برای احیای آبشار توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر فراهم شده است.

نیرویی با بیان اینکه تاکنون فقط از محل اعتبارات عمرانی شهرداری ماسوله در آبشار هزینه شده است و پیمانکار برای اجرای این پروژه مطالبات مالی دارد، افزود: برای تثبیت و مقاوم سازی آبشار ماسوله و دیواره رودخانه سینی روبار در مجموع مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بودجه پیش بینی شده است که امیدواریم این مبلغ هر چه سریع‌تر به این پروژه تخصیص یابد. تا بتوانیم آن را ظرف مدت دو ماه آینده به اتمام برسانیم.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 525345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.