اقدام"علی لندی" شکوهمند و انسان دوستانه بود

یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: ای کاش علی زنده می‌ماند و با او صحبت می‌کردیم و از ذهنیاتش مطلع می‌شدیم، اقدام علی شکوهمند و انسان دوستانه بود، نوجوانی که به بلوغ کامل نرسیده است اما با تمام وجود از خودگذشتگی و فداکاری می‌کند و این امر از تربیت درست و ارزش‌های وجودی او سرچشمه می‌گیرد.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ای کاش علی زنده می‌ماند و با او صحبت می‌کردیم و از ذهنیاتش مطلع می‌شدیم، اظهار کرد: اقدام علی شکوهمند و انسان دوستانه بوده، نوجوانی که به بلوغ کامل نرسیده است اما با تمام وجود از خودگذشتگی و فداکاری می‌کند و این امر از تربیت درست و ارزش‌های وجودی او سرچشمه می‌گیرد، باید خانواده‌ها انسان دوستی و کمک به ناتوان‌ها و دستگیری کردن از افراد ضعیف را به کودک آموزش دهند.

این روانشناس افزود: نوجوانی که به دلیل سن و تغییرات زیستی، روانی و اجتماعی و ارزش‌های معنوی که از درون او نشأت گرفته با خطرطلبی بالا دست به اقدام خیرخواهانه‌ای می‌زند و به همنوع خود کمک کند، علی انسان دوستانه رفتار کرده است و این قابل احترام است.

وی تصریح کرد: او تصمیم داشته افراد گرفتار در آتش را نجات بدهد و تربیت خوب او، وی را به سمت کمک کردن هدایت کرده است، ویژگی‌های نوجوانی باعث کمک او شده است.

پدرام تصریح کرد: متأسفانه مدتهاست هوش معنوی و کمک کردن به دیگران به دلایل اقتصادی، رقابت طلبی و درماندگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه سبب شده است این اقدامات کمرنگ شود، اما هنوز هم انسان‌های والایی هستند که در خانواده تربیت می‌شوند و کمک کردن را آموزش می‌بینند.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی به کودکان اهمیت بسیار دارد، اظهار کرد: این نوجوان فداکار اگر می‌توانست برای کنترل حادثه به مراجع ذیصلاح زنگ بزند و درخواست کمک کند امروز زنده بود، در کشورهای پیشرفته دنیا از دوران دبستان تا نوجوانی به آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی تاکید دارند که یکی از فاکتورهای این مهارت‌ها کمک کردن است.

وی تصریح کرد: کمک کردن و کمک گرفتن باید مطابق اصول انجام شود و باید این موارد را به کودک آموزش داد، ای کاش علی اطلاعات لازم را داشت و خانواده یا افراد دیگری هم حضور داشتند و اقدامات لازم انجام می‌شد تا این کمک‌رسانی نتیجه بهتری داشت و علی زنده می‌ماند.

به گزارش ایمنا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش‌سوزی و انفجار کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات دو زن میانسال به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشأ آتش از آنها خود گرفتار آتش شد. وی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام و بستری شد. این نوجوان فداکار بامداد روز جمعه دوم مهرماه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 525328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.