دعاهای مادرم برای مهار پنالتی‌ها مؤثر بود/مریم ایراندوست بمب روحیه است

"وقتی بازی تمام شد و به هتل آمدیم دیدم که آن فیلم خیلی دست به دست شده و تحت تأثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم بعد از لطف خدا دعای مادرم خیلی برای این عملکردم مؤثر بود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهره کودایی، گلر تیم ملی فوتبال بانوان ایران نقش زیادی در صعود تاریخی این تیم به مسابقات جام ملت‌های آسیا داشت. او جواب اعتماد کادر فنی را داد و توانست با مهار دو ضربه پنالتی تلاش چندماهه تیم را به ثمر بنشاند. گلر باسابقه تیم ملی، ماه پیش نیز به ذوب‌آهن بازگشت و درون دروازه گاندوها در لیگ جدید فوتبال بانوان خواهد ایستاد. عملکرد موفق دروازه‌بان تیم ملی بانوان در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های بانوان آسیا بهانه‌ای شد با وی گفت و گویی را داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در تاشکند برگزار شد صحبت کنید. تلاش مجموعه تیم در نهایت جواب داد و یک اتفاق تاریخی برای تیم ملی بانوان رقم خورد.

چند ماهی را در اردو بودیم و دو تورنمنت برای آمادگی و برگزاری بازی‌های دوستانه تجربه کردیم. تمرینات را خیلی خوب و فشرده ادامه دادیم و با آمادگی کامل در تاشکند حاضر شدیم. می‌دانستیم دو تیم هم‌گروهمان کاملاً آماده هستند و کار بسیار سختی داریم. البته اردن حریف جدی و اصلی ما بود و آنها سه هفته قبل از این مسابقات در جام عربی قهرمانی را بدست آورده بودند و با روحیه خیلی خوبی پا به مسابقات گذاشته بود. آنها خیلی حرفه‌ای و آماده بودند و کار آسانی برابر آنها نداشتیم. خدا را شاکرم با تدابیر کادر فنی و وظایفی که به تک تک بازیکنان محول شده بود توانستیم به جام ملت‌ها صعود کنیم.

از کادر فنی صحبت کردید. مریم ایراندوست سرمربی تیم در این مدت برای موفقیت تیم تلاش زیادی کرد. نظر شما در خصوص او چیست؟

خانم ایراندوست در این مدت خیلی برای بچه‌ها خیلی زحمت کشید. جا دارد از همین تریبون از او و دیگر اعضای کادر فنی تشکر کنم. او با فکر باز مربیگری می‌کند، پرستیژ خیلی خوب و قوی دارد و بمب روحیه برای تمام تیم بود. صحبت‌های زیادی بین او و دیگر بازیکنان برقرار می‌شد تا بچه‌ها روحیه مناسبی برای بازی‌ها داشته باشند. خدا را شاکرم که توانستیم جواب زحمات خانم ایراندوست را بدهیم.

دو پنالتی برابر اردن مهار کردید و می‌توانستید پنالتی دیگری هم از حریف اردنی بگیرید. به نظر می‌رسید کادر فنی روی ضربات پنالتی حساب ویژه ای باز کرده بود

بله همین طور است. سه جلسه تمرینی را قبل از بازی با اردن داشتیم که در هر کدام روی ضربات پنالتی کار کردیم. این احتمال از سوی کادر فنی می‌رفت که بازی به پنالتی بکشد و همین طور هم شد. این آمادگی برایم وجود داشت که اگر بازی به پنالتی کشیده شود اعتماد به نفس خود را حفظ کنم. با دعای همه اطرافیانم و البته مادر عزیزم توانستم پنالتی‌ها را مهار کنم و نقش کوچکی در صعود داشته باشم.

دعاهای مادرم برای مهار پنالتی ها مؤثر بود/ مریم ایراندوست بمب روحیه است

از مادرتان گفتید. فیلمی از ایشان در فضای مجازی منتشر شد که هنگام ضربات برایتان دعا می‌کرد.

دعای پدر و مادر خیلی گیراست. من به این اعتقاد دارم. از اینکه مادرم بازی را می‌بینید خبر نداشتم. وقتی بازی تمام شد و به هتل آمدیم دیدم که آن فیلم خیلی دست به دست شده و تحت تأثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم بعد از لطف خدا دعای مادرم خیلی برای این عملکردم مؤثر بود.

بعد از قهر زهرا خواجوی گلر اصلی تیم ملی شدید. با این تفاسیر به نظر می‌رسد گلر تیم ملی در مسابقات پیش رو باشید

با خواجوی و دیگر گلر هایی که با یکدیگر کار کرده‌ایم رفاقت دارم و همه ما برای این مسابقات و آمادگی در آن زحمت کشیده‌ایم. در واقع بیرون از زمین حسابی با هم دوستیم اما در داخل زمین رقابت خودمان را داریم. قضیه خواجوی هم نظر شخصی خودش بوده و اصلاً نظری در مورد او نمی‌دهم. بعد از نیامدن خواجوی به تمرینات، سه گلر بودیم. در نهایت با نظر کادر فنی گلر اول شدم و با عملکردم توانستم جواب اعتماد آنها را بدهم.

امسال قبل از مسابقات آسیایی دوباره به ذوب آهن برگشتی. در خصوص این تیم و لیگ جدید بگویید.

سه فصل ذوب آهن بودم و روزهای خیلی خوبی در این تیم داشتم. با تغییرات مدیرعامل و آمدن آقای محمدی در این باشگاه شرایط خاصی پیش آمد که نیم فصل دوم از تیم جدا شدم. اما حالا دوباره به تیم ذوب آهن آمده‌ام چرا که آرامش خوبی در این تیم وجود دارد و بازیکنان دغدغه دیگری ندارند. یکی از دلایل حضورم در اصفهان هم همین است با آنکه از لحاظ قراردادی شاید کمی دریافتی پایین‌تری داشته باشم. فکر می‌کنم در آبان ماه لیگ فوتبال بانوان آغاز می‌شود. تمرینات ذوب آهن برای لیگ شروع شده اما بازیکنان ملی پوش فعلاً استراحت می‌کنند. به نظر می‌رسد از ۱۰ روز دیگر اردوهای تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا از سر گرفته می‌شوند. اگر فرصتی باشد حتماً به تمرینات تیم اضافه می‌شوم.

دعاهای مادرم برای مهار پنالتی ها مؤثر بود/ مریم ایراندوست بمب روحیه است

فکر می‌کنم اگر الان قرارداد می‌بستید باید در قرارداد آپشن مهار پنالتی را اضافه می‌کردید

بله همین طور است (‌با خنده). در خصوص مهارت پنالتی با آنکه بازی‌های حساسی بود اما استرسی نداشتم و خیلی خوب پنالتی گرفتم. فکر می‌کردم می‌توانم از پس این کار بربیایم و حالا می‌توانم به این کار افتخار کنم.

در رسانه‌ها عنوان شد که قبل تر هم در کنار فوتبال نجاری می کرده‌اید. هنوز هم این کار را انجام می‌دهید؟

در این چند روز این را رسانه‌ای فهمیده و همه از من پرسیده‌اند. قبلاً این کار را به دلیل یک سری مسائل شخصی و خانوادگی و البته مشکلاتی که داشتم انجام می‌دادم. دو سه سالی نجاری را رها کرده‌ام و فقط به فوتبال می‌پردازم.

و اما صحبت پایانی…

من اهل استان خوزستان هستم. این را باید بگویم که فوتبال خوزستان هم باید در فوتبال بانوان کار کند. از مسئولان فوتبال خوزستان درخواست دارم به دلیل استعدادهای زیادی که در این استان وجود دارد زمینه فوتبال بانوان را فراهم کنند و در این راه سرمایه گذاری کنند. تیم ملی که این روزها صحبت از موفقیت آن می‌شود چند بازیکن خوب خوزستانی دارد. از نگین زندی که بازیکن فوق العاده ای است تا سارا ظهرابی نیا که عملکرد خیلی خوبی در مسابقات داشت. واقعاً حیف است این استعدادها نتوانند برای تیم‌های شهرشان بازی کنند. در آخر از همه رسانه‌ها که به من لطف داشتند تشکر می‌کنم. انشاالله در مرحله نهایی بتوانیم مردم را خوشحال کنیم و باعث افتخار کشور باشیم.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 525297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.