ارتباط بین سیگار کشیدن و کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و افزایش خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۳ هزار و ۴۴۶ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه تست PCR کووید -۱۹ را انجام داده بودند، نتیجه آزمایش یکهزار و ۶۴۹ نفر (۰.۴ درصد) مثبت اعلام شده است، ۹۶۸ نفر (۰.۲ درصد) در بیمارستان بستری شده بودند و ۴۴۴ نفر (۰.۱ درصد) نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید -۱۹ از دست دادند.

۵۹ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه هرگز سیگار نکشیده بودند، بیش از یک سوم افراد (۳۷ درصد) پیش از این سیگار مصرف می‌کردند و فقط ۴ درصد افراد سیگار می‌کشیدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در حین انجام مطالعه سیگار مصرف می‌کردند ۸۰ درصد بیشتر از دیگران در بیمارستان بستری شده بودند و جان خود را بر اثر بیماری کووید -۱۹ از دست داده بودند.

محققان به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شود؛ به طوری که سیگار کشیدن خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. همانطور که پیش از این نیز مشخص شده است سیگار کشیدن خطر ابتلاء به دیگر بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سرطان و غیره را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Thorax منتشر شده است.

کد خبر 525276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.