تخریب مکان‌های جرم‌خیز شهر بیرجند

سرپرست شهرداری بیرجند گفت: در اجرای برنامه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تخریب و پاکسازی بافت ناکارآمد شهری و جرم‌خیز در شهر بیرجند آغاز شد و به‌صورت مرحله‌بندی با هماهنگی دستگاه قضایی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی عدل اظهار کرد: تیمی متشکل از نماینده دادستانی، نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری بیرجند بازدیدهای میدانی از بافت‌های ناکارآمد شهری را به‌صورت دوره‌ای هر دو هفته یک بار انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آخرین بازدید دو هفته قبل با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی انجام شد گفت: پاکسازی برخی از این مناطق در بازدید اخیر مورد تاکید قرار گرفت و اگرچه شهرداری قبلاً هم به مالکان این بناهای مخروبه اخطارهای لازم را داده بود اما چون اقدامی صورت نگرفت مجدد فرصت ۴۸ ساعته دادیم و پس از آن با حکم قضائی اقدام به تخریب کردیم.

سرپرست شهرداری بیرجند عنوان کرد: تقاطع بلوار شهدای عبادی و پیامبر اعظم (ص) معروف به محله "عباس‌آباد" به پاتوق معتادان تبدیل شده بود که گلایه شهروندان را هم در پی داشت لذا شهرداری با هماهنگی دستگاه قضائی اقدام به تخریب، تسطیح و حمل مصالح کرد تا از حیث جرم‌خیزی پاکسازی شود.

وی افزود: عملیات تخریب در چند پاتوق دیگر در محله ۱۷ شهریور هم انجام شده و مکان‌هایی در جمهوری ۳۱ و خیابان شهدا نیز بازدید و اخطاریه‌های لازم به مالکان داده شد، لذا با توجه به مکاتبه‌ای که دستگاه قضا انجام داده است اگر مالکان اقدام نکنند تخریب آن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

عدل گفت: برخی مناطق در همان زمان بازدید میدانی پلمب یا دیوارکشی می‌شود و همواره توجه به این موضوع مد نظر شهرداری است.

وی گفت: هزینه تخریب اماکن شخصی برعهده مالکان بوده ولی اگر مالک اقدامی برای تخریب بنای مخروبه نکند شهرداری این کار را انجام داده و هزینه‌های مربوطه در پرونده شخص درج شده لذا اگر در آینده به شهرداری مراجعه داشته باشند هزینه اخذ خواهد شد.

سرپرست شهرداری بیرجند اظهار کرد: این روند با کمک دستگاه قضا تا پایان شناسایی و تعیین تکلیف این مکان‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وجود بافت‌های ناکارآمد از منظر شهری به صلاح نیست و باید کمک کنیم که وجود این مکان‌ها از تهدید به فرصت تبدیل نشود.

عدل تصریح کرد: شهرداری بیرجند آمادگی دارد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و با هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط در این راستا به طور جدی اقدام کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.