آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای برای جابه‌جایی زائران اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی به کشور بازمی‌گردند از آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای برای جابه‌جایی زائران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: در سال‌های گذشته و پیش از شیوع کرونا، دو میلیون و ۷۴۰ هزار زائر از مرزهای زمینی در ایام اربعین سفر کرده که بر اساس آخرین آمار در یک ۲۴ ساعت در پایانه شهید سلیمانی مرز مهر ۲۴۲ هزار زائر جا به جا شدند.

وی افزود: آمادگی کامل در مجموعه سازمان راهداری وجود داشته و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز چند روزی است در حالت آماده‌باش در مرز مهران قرار گرفته‌اند تا از امروز ظهر که زائران از مرز مرز عراق خارج شده و به کشور باز می‌گردند بتوانند به آنها سرویس‌دهی مناسب ارائه دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همان تعداد اتوبوس و ناوگان حمل و نقل که در مرز مهران مستقر شده در شلمچه و چذابه نیز مستقر است، اما با توجه به نزدیکی مرز مهران به کربلا بیشتر زائران از این مسیر به کشور باز می‌گردند که تمهیدات لازم برای سرویس‌دهی به آنان فراهم شده است.

امانی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۲۳ هزار زائر از مسیر هوایی و حدود ۲۰۰ هزار زائر از پرز زمینی به ایران باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: زائران نگرانی از بازگشت خود نداشته باشند زیرا حمل و نقل بین جاده‌ای کاملاً آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

کد خبر 525241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.