همه چیز درباره سریال " افرا "

" افرا " تازه ترین مجموعه تلویزیونی بهرنگ توفیقی در مقام کارگردان است که از پنجم شهریورماه، هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه اول سیما روانه آنتن می شود و تکرار آن نیز ساعت های ۹:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش خواهد شد. این سریال در ۴۰ قسمت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باید بپذیریم که در میان برنامه‌های مختلف رسانه ملی با عناوین مختلف، رقابتی وجود ندارد. این عدم رقابت در میان سریال‌های تلویزیونی بیش از سایر برنامه‌ها به چشم می‌آید. در روزگارانی نه چندان دور، سریال‌ها پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون بودند، اما به مرور زمان، رسانه ملی قافیه را به رقبایی قدر، همچون ماهواره و بعدها شبکه نمایش خانگی باخت و حالا دیگر مجموعه‌های تلویزیونی تنها برای خالی نماندن عریضه ساخته می‌شوند. به نظر می‌رسد امروز دیگر در ساخت و تهیه سریال‌ها، به مخاطب و کیفیت، توجه چندانی نمی‌شود و مهم آن است که بودجه‌ای که توسط صندوق توسعه ملی به سازمان صدا و سیما پرداخت می‌شود، هزینه شود.

صدا و سیما در سال ۱۴۰۰، دو هزار میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان و ۱۵۰ میلیون یورو دریافت کرده است. بزرگی این رقم وقتی مشخص می‌شود که بدانید بودجه نهادهای مهم‌تری همچون ستاد بحران کشور، تنها ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بوده است. اما قسمت تلخ ماجرا آنجا است که این بودجه هنگفت، برای سریال‌هایی کم کیفیت و نا امید کننده که بعضاً متهم به توهین به شعور مخاطب هستند، صرف می‌شود.

همه چیز درباره سریال " افرا "

درباره افرا

بهرنگ توفیقی در ساخت سریال‌های تلویزیونی عمدتاً پر مخاطب، سابقه‌ای طولانی دارد. مجموعه‌هایی همچون انقلاب زیبا، آمین، پشت بام تهران، زیر پای مادر، پدر و بر سر دو راهی از جمله آثار این کارگردان است که هر کدام در زمان پخش، مخاطبان زیادی را با خود همراه ساختند. اما توفیقی با ساخت سریال "آقازاده " برای شبکه نمایش خانگی، قدم در مسیر جدیدی در حرفه خود گذاشت و بیش از پیش مشهور شد. بسیاری تصور می‌کردند که این کارگردان مسیرش را در شبکه نمایش خانگی و با مضامین جنجالی و بحث برانگیز ادامه دهد، اما او بار دیگر به خانه اول خود، یعنی تلویزیون بازگشته و افرا را کارگردانی کرده است.

افرا همچون سایر آثار توفیقی، سریالی پر ستاره است و این کارگردان از لحاظ ترکیب بازیگران، دست پُر به سراغ مخاطبانش آمده است. افرا که توسط پدرام پورامیری، حسین امیری دوماری، فرزاد فرزانه و امیرحسن نجف پور به نگارش در آمده روایتگر داستان زندگی حاج محمود است که کارخانه چای و برنج دارد و به خاطر اعتبار کارخانه به شهرت رسیده است. مسعود، پسر حاج محمود به اصرار پدر بعد از فوت عمویش با دختر عموی خود که جراح است، ازدواج می‌کند، اما به دلیل آنکه مسعود، محیط‌بان است و این ازدواج اجباری بوده، تفاهم ندارند و تصمیم به جدایی می‌گیرند. پیمان، برادر یکی از کارگرهای کارخانه حاج محمود، عاشق مائده، دختر حاج محمود شده اما با مخالفت شدید مسعود و پدرش مواجه می‌شود. در یک درگیری میان پیمان و مسعود، پیمان به شکل تصادفی توسط مسعود به قتل رسیده و مسعود روانه زندان می‌شود. این آغازی است برای ماجراهایی تازه که خانواده پیمان و حاج محمود درگیر آن می‌شوند.

در وهله نخست، بزرگ‌ترین مشکل افرا، فیلمنامه آن است. جای خالی پرداختن به زندگی محیط‌بان‌ها و مشکلات آنها و بررسی بحران‌های محیط زیستی به شدت در سریال‌های تلویزیونی احساس می‌شود. قسمت‌های ابتدایی افرا با تمرکز بر مشکلات مسعود به عنوان یک محیط‌بان در محل کار و زندگی شخصی، نوید آن را می‌داد که قرار است با سریالی با همین مضمون مواجه باشیم و روایتی دقیق از سختی‌های زندگی محیط‌بانان را تماشا کنیم، اما این مجموعه به سرعت با تغییر رویکرد به یک درام جنایی_ خانوادگی تبدیل شد، تا آنجا که کار به گروگان‌گیری هم کشید و محیط بانی مسعود و مشکلات شغلی او به سرعت فراموش شد.

حالا دیگر افرا تبدیل به مجموعه‌ای شده که فیلمنامه آن هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند. آنقدر خرده داستان به پیرنگ اصلی فیلمنامه اضافه شده که مخاطب را سردرگم می‌سازد. افرا با آنکه شروع متفاوت و قدرتمندی داشت، اما خیلی زود به دام کلیشه‌ها افتاد. در تلاش بودن خانواده قاتل برای جلب رضایت مقتول، دو دستگی در خانواده مقتول برای دادن رضایت، گذشتن از خون عزیزان تنها برای دریافت دیه و… از جمله کلیشه‌های تکراری است که پیش از این بارها و بارها در دیگر آثار تلویزیونی دیده‌ایم و تکرار چند باره‌اش دیگر لطفی ندارد.

توفیقی کارگردانی است که همیشه پلان‌های پر حجم و درگیر کننده را استادانه جلوی دوربین می‌برد، در افرا نیز او همین شیوه را در پیش گرفته است. با این روش علاوه بر روایت داستان، طبیعت زیبای شمال کشور نیز به خوبی تصویر شده است. اگرچه نوع کارگردانی توفیقی به ورطه تکرار افتاده، اما میزانسن‌های درست و دکوپاژ استاندارد او همچنان قابل ستایش است.

همه چیز درباره سریال " افرا "

با این حال افرا را باید در کارنامه توفیقی، یک عقب‌گرد به شمار آورد، شاید دلیل آن بیرون آمدن از زیر سایه سعید نعمت الله و حامد عنقا باشد که هر کدام در چندین سریال، دوشادوش توفیقی او را همراهی می‌کردند و حالا عدم حضورشان در این مجموعه، بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید.

درباره بازیگران

ترکیب بازیگران سریال افرا را باید یکی از برگ برنده‌های این مجموعه دانست که عاملی مهم در جذب مخاطب است. مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، علیرضا آرا، پیام دهکردی، هامون سیدی، داریوش سلیمی، نسرین بابایی، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهمیه مؤمنی و مهدی مهربان، بازیگران اصلی این سریال هستند. توفیقی با افرا نیز همچون دیگر آثارش چهره‌هایی جدید به دنیای بازیگری معرفی کرده است، محمد صادقی و سارا باقری در نقش‌های پیمان و مائده، چهره‌های جدید این کار کارگردان هستند.

توفیقی در انتخاب و هدایت بازیگران بسیار موفق عمل کرده است، هرچند اکثر آنها با پشتوانه تجربه‌های زیاد خود در این عرصه، وزنه ای مهم برای این مجموعه هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این سریال، گویش اکثر بازیگران با لهجه شمالی است، هر چند با انتخاب هوشمندانه بازیگران اصالتاً شمالی، مشکل همیشگی لهجه در سریال‌های تلویزیونی تا حد زیادی حل شده است. پژمان بازغی، هامون سیدی، اسماعیل محرابی و نسرین بابایی، اصالتاً شمالی هستند و با لهجه خود در این سریال حضور دارند.

با این حال باید گفت وزنه ترکیب بازیگران سریال افرا، نسبت به دیگر عواملش، کارگردانی و فیلمنامه، بسیار سنگین‌تر است.

کد خبر 525165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • پرواز IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    9 3
    تا حدودی موافقم با این نقد مودبانه و درست و به جای شما
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    11 8
    سریالی عاشقانه اما بی هدف
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      13 4
      من تا حالا نتیجش نمیدونم چی ب چیه سریال خوبیه خوب ولی نتیجه نداره هم قسمتی ی چیزی جدید در میاد
    • محمدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 9
      خیلی فیلم خوبی هستش ی کم وقت کشش دادن
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      7 3
      سریال افراسریاِلیست که درآن به خیلی چیزها توجه نشده دختر اینطور جلوی پدر می ایسته بی اجازه پدر هر کاری میکنه .در این سریتل اصلا قوانین وجود ندارند .وکیل ضعیف عمل میکنهو........به من به عنوان یک دختر بر میخوره وقتیدختر حاج محمود اون طور پشت پدرشو خالی میکنه و همه جا اونو میکوبه.
  • .... IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    27 8
    جالب نیس موضوعی تکراری دارد
  • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    16 14
    سریالی بسیار خوب
    • ع IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      41 6
      بسیار بی معنی و بی هدف با طرح دسیسه های بی معنی وحید چون خفاش شب همه جا هست در حالی که هزینه زندگی خودش را ندارد تمام شهر برایش جاسوسی می کنند او همه را سربزنگا می بیند وای هیچ کس او را و خلافهایش را نمی بیند یک ادم عادی سر دسته گانگستر ها شده
  • ناشناس AF ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    20 11
    واقعا خیلیی دارند کش میدهند خوب معلوم هست آخر سر هم مسعود اعدام میشه دیگه اَه
    • شاهد IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 1
      ولی به نظر من تو این زمانی که تمام حواس ها به سمت یک نفره ، همه غافل میشن از دیگر اعضای خانواده و آب شدن اون کسی که مثل شمع می سوزه رو و هر کار که از دستش بر میاد برای رفع مشکلات و... رو نمی بینن برای همینه که یکی دیگری مریضه و هزار داستان دیگه داره ولی امان از دل غافل که یکی دیگه از دست ها می ره بهتره با عمق بیشتری دید بعضی از مسائل رو به نظر من که پدر مسعود تاب این همه فشار رو نمی یاره.مسعود می مونه ولی پدرش می میره
  • ها IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    14 10
    افتضاح
  • تینا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    26 5
    اولش خیلی خوب بود ولی الان نزدیک ۲۰ قسمته فقط تو دادگاه گذشته همین ☹همش یکی میاد رضایت بده یا شهادت بده نمیشه ، خیلی کسل کننده شده
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 8
    بد بد
  • همتی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 19
    بسیار سریال جذاب ،کاراکتر وحید بسار عالی ،خشته نباشید به عوامل و تشکر ویژه از اقای بازغی
  • مرجان IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 19
    فیلم خیلی خوبیه
  • شهرزاد IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    9 17
    سریال خیلی خوبیه دوسش دارم ولی یکم بعضی از قسمت هاشو دارن کشش میدن ولی به هرحال سریال جذابیه بازیگرانش هم عالین
  • مهدی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 3
    خیلی کشش میارند . رازش هم اینه که حاج محمود و پیمان ، پدر و پسر اند ...
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 1
      جدی؟
  • ریحانه IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    13 4
    فقط اعصاب خورد کردنه حیف وقت آدم
  • S IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    16 4
    سریال بی معنی و سر و ته می باشد طوری که قاضی و نیروی انتظامی و ارگان های نظارتی همینطور ی وایسادن یکی مثل حامد با نداری که به نون شب محتاجه همه رو مطیع خودش کرده مگر چنین چیزی ممکنه بعد این سریال به کل محیط بانی توهین می کند مگر داریم کسی خلاف انجام بده و مسئول نظارتی برخورد کنه آون رو محکوم به اعدام کنه یعنی قاضی اینقدر ساده و بی قانونه به شعور بیننده توهین شده تو این سریال
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    20 2
    متاسفانه نويسندگان آن خیلی بچگانه نوشته اند زیرا زحمت بررسی چند پرونده را به حود نداده‌اند که بدانند جکم قصاص مسود از طرف هیچ قاضي مبتدی هم صادر نمی شود این دانش قضایی را زیر سوال می برد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    22 3
    همه بازیگر ها ی این سریال نقش خود را به حق حرفه ای و عالی نقش آفرینی کردند اما ضعف در فیلم نامه است که به شعور بیننده توهین می کند زیرا 1- قصه فیلم کپی برداری از فیلم های ترکی است 2- بدون پژوهش و تحقیق در مسایل قضایی نوشته شده حکم صادره برای مسعود بی پایه است چون قتل در حوزه استحفاظی و بعداز مجروح شدن مسعود اتفاق افتاد 3- مردم استان گیلان انسان هایی مهمان دوست خونگرم و مهربان هستند در این فیلم همه را به بدترین حالت (بی منطق ،کینه جو ،مردمی بی رحم و ضعیف النفس معرفی کرده) 4-ایجاد ترس در محیط بان از انجام وظیفه و جرات به شکار چی برای شکار در کل نویسنده خواسته این پیام را بده که اگر کسی برای خواستگاری آمد والدین به خواستگار توهین نکنند (درد دل نویسنده)ولی از آنجا که کشدار شد همه چیز بهم ریخت که میگن قافیه به تنگ آید شاعر به جفنگ آید
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 1
    خیلی طولانی و خسته کننده شده، ولی بازیگرها خیلی خوبن.
  • رضایی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 2
    واقعا ارزش دیدن ندارد . خیلی کش میدهند تا زمان را طولانی کنند . دختر و پسر با بی پروایی روبروی پدر و مادر می ایستند.
  • صبا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 4
    سلام. سریال عذاب آوری هست. هر دفعه میبینم میگم خدا لعنتتون کنه با اعصاب و روان آدم ها بازی میکنید. وحید الاف ولگرد که هیچ کس بهش کار نمیده، انقدر نفوذ و جاسوس همه جا داره که پلیس و دادگاه و همه ملت رو بازی میده. اه حال به هم زن
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 3
    فوق العاده مسخره و بی محتوا.اول رابطه پسر و دختر رو بدون اجازه پدر قانونی و عادی جلوه داده.بعد تنها جرم پدره شده چرا دختر نداده به یه پسره بیکار که هنوز سربازی نرفته.متاسفم برای این نویسنده
  • جاوید IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 5
    میگن برنامه پربیننده هست.فیلم دیگری اصلا موجود نیست.مردم مجبورا نگاه میکنن
  • طوسی زاده IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 3
    این سریال از لحاظ موارد حقوقی خیلی اشکال دارد و اون سقف دیه از لحاظ قانون مشخصه دیگه چطوری دل بخواهی میشه از طرف خانواده مقتول و غیر از موارد دیگه
  • صادق IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 2
    سریال بسیار بد و فیلم نامه که حرص آدم را در می آورد.
  • علی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 2
    منفورترین نقش مجموعه افرا شخصیت مائدست شخصیتی خیره سر که هر اشتباهی خواسته مرتکب شده آخرش هم هیچ کی حق نداره بهش بگه بالا چشت ابرو کارگردان در مقابل جنگل رفتن یه دختر با پسر غریبه چه پشیمونی ای در فیلم نشون داده؟ تقریبا هیچ چی این فاجعست پیمان هم یک عقده ای بی عرضه ای که حد و حدود خودش و خانوادش رو نمی‌شناسه و برای رسیدن به اهداف احمقانه هر غلطی می کنه جوونی که فقیر هست خیلی بیجا می کنه که بخواد دست به خلاف بزنه عرضه کار کردن داشته باشه و بره طی بکشه و جارو بزنه و دستشویی بشوره تا پیشرفت کنه نه اینکه ره صدساله رو یه شبه بخواد با خلاف بره آیا واقعا فرزندان من و شما قراره این مجموعه ها رو ببینن و یاد بگیرن؟
  • احمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    9 0
    اولش سریال خوبی بود ولی اگه محیط بان حق دفاع از خودش رو نداره پس این چه کاریه اصلا محیط بانی رو جمع کنن دیگه اون بخاطر دفاع از خودش شلیک کرده اونم چون لباس قانون بوده زده چرا باید قاتل حسابش کرد اخه پس محیط بان چی پس کلا جمع بشه خیلی بهتره... واقعا کارگردان و نویسنده چی فکر کردن پیش خودشون اخه... در کل سریال چرتیه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 4
    واقعا سریال مزخرفیه کاش قطعش می کردن
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 3
    سریال بسیار بی هدف و بی سر وته که یه ادم اس وپاس به نام وحید همه کاری از دستش بر میاد ولی حااااااج محمووووود که کل کشور میشناسنش حتی نمیتونه از حق خودش دفاع کنه واقعا حیف این بوجه ها بی صاحب ...
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    رضا این چه داستانی است که گیلان را هدف گرفته بازیگر درجه ۳مثل وحید که زیر باران پاییزی وگرمای تابستان تو خیابان تابلوی ویلا اجاره دستش وهمه شهر گوش به فرمان او پزشک کشور را تهدید میکنه ووووووووو امان از وکیل خریدنی
  • محمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 3
    اولا خسته نباشید. اما به نظر من سریال افرا درون اش خیلی دروغ است چون وحید که جلوی مهران را گرفته تا نتواند شهادت دهد این خودش جرم سنگین است که باید وحید محاکمه شود ثانیا پدر رفته رضایت بده خودکار نمی نویسد یعنی چه؟ ثالثا چطور شده مهران صدای ایست را شنیده بقیه نشنیدند من اصلا از این سریال متنفرم
  • زهرا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 4
    من‌سریال‌افراراخیلی‌دوست‌دارم‌وهرشب‌این‌سریال رانگاه‌می‌کنم. ولی‌یه‌انتقادداشتم‌به‌آقای‌بهرنگ‌توفیقی‌که‌اصلا بازیگرنقش‌وحیدراخوب‌انتخاب‌نکردندآقای‌بازغی‌به درداین‌سریال‌نمی‌خوردندوبه‌نظرم‌نقش‌وحیدراآقای حمیدگودرزی‌بازی‌می‌کردندبه‌شدت‌این‌سریال‌عالی میشد
  • Sfh IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    عالیه
  • LU ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 2
    حیف از بودجه ما مردم که صرف این فیلم شد .پر از ایراد های واضح که من نوعی که ماما هستم هم میتونم بفهمم.به شعور مردم بیشتر بها بدین .
  • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 3
    سریالی بی معنی که تمام زحمات پلبس وقوه قضاییه را نادیده گرفته اقای کارگردان ازپرونده های قضایی بی اطلاع است!
  • مسلم IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    کل شهر جاسوس وحید شده. انقدر الکی کشش میدن تا آدم قیدش را بزنه. خیلی کلیشه شده. خوبه کارگردان نمیخواد فرار از زندان بسازه وگر نه با این روش 500 قسمت میساخت
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 1
    وحید توانایی دارد دادگاه ووکیل و یک شهر را به بیراهه بکشد حتی زندان انقدر بی صاحب است که هر گردن کلفتی میتواند همه کار بکند
  • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 1
    به نظر من در پرونده قتل نیروهای محترم انتظامی و خود قاضی مطمئن باشید از زیر سنگ هم شده اون شاهد پیدا می کرد ولی تو فیلم هیچ کارایی از دادگاه و پلیس دیده نمیشه ولی واقعیت اینجوری نیست در پرونده های قتل کوچکترین دلیل و مدرکی بررسی میشه
  • شهروند IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    مزخرف ، افتضاح... هرکی میخواست راز اون یکی رو برملا کنه، آخرشم هیچ رازی درکار نبود. توهین به شعور بیننده
  • ابراهیم IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    سریال کاملا مزخرف بی هدف بود در اول مشکلات جنگل بان مطرح کرد اما سریال رفت ناکجا آباد این قاضی اصلا فکر نمی کند چرا جنگل بان تیر خورد این سریال بی کیفیت دیگر انگیزی برای جوانان برای این شغل ندارند چون از آنها هیچ حمایتی نمی شود اگر پدر این جنگل بان فقیر بود می دانید در واقعیت چه می شد سریال باید بیشتر مشکلات این شغل شریف را دنبال می کرد بهتر بود
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 1
    قشنگع ایا؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 2
    سلام سریال افرا واقعا خیلی خیلی عالی بود ولی کاش صدا و سیما سانسور نمی کرد .
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 2
    سلام عالی بود بهترین سریالی بود که تا حالا دیدم بعضی میگن همش غم بود اما مگه بقیه سریال ها غم نبود ؟ البته اگه کارگردان محترم آخر های قصه یکم بیشتر شادی قرار می‌داد بنظرم بهتر بود . ممنون از تمامی عوامل