دو سوله کارخانه‌ای در شهرکرد طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از حریق دوسوله یک کارخانه قطب صنعتی شهرکرد خبر داد.

عنایت الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته دو سوله متعلق به کارخانه فعال در زمینه ساخت الکتروموتور در قطب صنعتی شهرکرد در آتش سوخت.

وی افزود: ساعت ۲۴:۱۰ دیشب حریق به آتش نشانی اعلام شد اما شروع آن حداقل از یک تا سه ساعت قبل بود که یا متوجه نشده بوده یا خودشان نسبت به اطفا اقدام کرده بودند.

راهنورد ادامه داد: عملیات اطفا از همان دیشب تا حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز ادامه داشت که اقدامات کنترلی انجام شد زیرا مواد داخل سوله‌ها پلاستیکی، شیمیایی، فلزات و رنگ قابل اشتعال و کارتن بود لذا کنترل حریق برای جلوگیری از سرایت به سایر کارخانه‌ها بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: همچنان هم برخی جاهای دو سوله شعله آتش وجود دارد منتها اطراف آن کنترل و سرد شد لذا گاهی حریق مهار شدنی نیست.

راهنورد تصریح کرد: در حال حاضر هم دو گروه آتش نشان در محل حضور دارند تا اگر آتش شعله‌ور شد اقدامات لازم را انجام دهند زیرا احتمال شعله‌ور شدن مجدد وجود دارد.

وی عنوان کرد: حجم گسترده‌ای حریق در ابتدا جلوی درب کارخانه و دیوارها خاموش شد اما با ریزش سقف پیشروی متوقف شد، طول سوله‌ها حدود ۵۰ متر بود که از سمت درب ورودی حدود ۱۵ متر خاموش شده و بعد از سمت پشت سوله، عملیات اطفا با خراب کردن دیوار توسط لودر ادامه داشت تا آتش به مواد رنگی سرایت نکند.

راهنورد تاکید کرد :۱۱ خودرو و ۳۰ نیروی آتش نشان از آتش نشانی‌های شهرکرد، فرخ شهر و قطب صنعتی در این عملیات حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها باید ایمنی بوده و سیستم اطفا و اعلام حریق متصل به ۱۱۰ یا سرور شرکت شهرک‌ها داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: صد درصد سوله‌ها، تجهیزات گران قیمت، مواد اولیه و انبار محصولات تولیدی در آتش سوخت.

راهنورد گفت: ارزیابی اولیه آتش نشانان مواجه با حریق غیرقابل کنترل و غیرطبیعی بود که کارشناسان علت‌یابی حریق آتش نشانی پیگیر علت وقوع حادثه حریق هستند.

کد خبر 525053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.