خانه مطبوعات پرچمدار حفظ اخلاق حرفه‌ای باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات، گفت: خانه مطبوعات باید پرچمدار حفظ اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در حوزه رسانه باشد و به عنوان پیشتاز حل مسائل رسانه‌ای عمل کند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد مهم صنفی رسانه‌ای باید تقویت شود و در عین حال اگر مشکلاتی در حوزه قانونگذاری وجود دارد، قابل حل است. رویکرد ما در دوره جدید این است که از صنوف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از جمله خانه مطبوعات حمایت کنیم.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم بازنگری در آرایش رسانه‌ای، افزود: خانه مطبوعات در کنار اشتغالات صنفی خود می‌تواند این موضوع را به عنوان یک مأموریت در نظر گرفته و نگاه خود را به این مأموریت‌های محتوایی هم تسری دهد و در جریان رسانه‌ای، پیشتاز یک تحول متناسب با اقتضائات اصلی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به طور قطع تغییرات مهمی در مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور مطبوعاتی در دولت سیزدهم اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی ادامه داد: از جریان رسانه‌ای انقلابی که دغدغه مردم را دارند حمایت ویژه خواهیم کرد. البته در بحث نظام یارانه‌ای حتماً عدالت رعایت می‌شود، ولی به طور قطع از رسانه‌هایی که مطالبات مردمی را دنبال می‌کنند حمایت خواهیم کرد، چراکه دولت سیزدهم دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه «در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری رشد پیدا کرده‌اند»، گفت: امروز میزان گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی بالا است؛ البته صدا و سیما مرجعیت خود را همچنان حفظ کرده، ولی مرجعیت روزنامه‌های مکتوب دستخوش تغییراتی شده است، بنابراین خانه مطبوعات می‌تواند به این مسائل نیز بپردازد و مشکلات را به ما بگوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه مطبوعات باید پرچمدار حفظ اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در حوزه رسانه باشد و نقش پیشتاز در حل مسائل قبل از رسیدن مشکلات به هیئت نظارت بر مطبوعات ایفا کند.

اسماعیلی با بیان اینکه «بی‌عدالتی‌ها در حوزه مساله حمایت‌های بخش‌های دولتی از مطبوعات که منجر به تبعیض می‌شود را قبول نداریم»، تاکید کرد: این موضوع مورد نقد است و آن را حتماً پیگیری خواهیم کرد و با دستور صریح رئیس جمهور محترم که در هیأت دولت بیان کردند به منظور وحدت فرماندهی فرهنگی دولت، لازم است بخش‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به صورت نقطه‌چین به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل شوند، به زودی در کمیسیون فرهنگی دولت، مصوبه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: معاون جدید مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی منصوب خواهد شد و تاکید خواهم کرد که شما را مشاوران امین خود بداند و شما نیز ما را از مشاوره‌های خود بهره‌مند کنید.

کد خبر 525002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.