سال تحصیلی خوشمزه برای دانش آموزان گلاسکو

اهمیت به تغذیه دانش آموزان در گلاسکو، عضویت بلفاست در شهرهای سالم اروپا، طرح مسکن بیشتر و کربن کمتر در کمبریج، یادبود محیط بان شهر در ناتننگهام و طرح منع خشونت برای کودکان در بولتون عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع فصل مدارس در گلاسکو و با اعلام شورای این شهر قرار است دانش آموزان ابتدایی و متوسطه در سراسر شهر از یک میان وعده صبحگاهی برای تکمیل وعده‌های غذایی مدرسه و حمایت از سلامت و رفاه کودکان و جوانان بهره مند شوند.

این برنامه که از اکتبر تا مارس ۲۰۲۲ اجرا می‌شود در سراسر مدارس ابتدایی و متوسطه از طریق سرمایه گذاری شورا و بودجه بازیابی شیوع کرونا توسط دولت اسکاتلند اجرا می‌شود. علاوه بر این همه دانش آموزان ابتدایی تا اوت سال آینده غذای رایگان جهانی دریافت می‌کنند.

همچنین قرار است برای میان وعده دانش آموزان اقلام متنوعی در نظر گرفته شود تا به همه کودکان ابتدایی یک میان وعده گرم و در مدارس راهنمایی برای همه جوانان واجد شرایط وعده‌های غذایی رایگان ارائه شود تا بیش از ۵۳ هزار دانش آموز گلاسکو این اقلام غذایی را دریافت کنند.

این برنامه در حالی اجرا می‌شود که طرح حمایت از تغذیه دانش آموزان بخشی از برنامه‌های کلی شورا برای بهبود ویروس کرونا در پی همه گیری است، اما همچنین مکمل برنامه غذایی در شهر گلاسکو برای تأمین منوهای غذایی در مدارس شهر است.

کریس کانینگهام، رئیس کمیسیون آموزش شورای شهر گلاسکو از این طرح استقبال کرده و امیدوار است کودکان و جوانان از مزایای اغذیه حمایتی که در روزهای مدرسه ارائه می‌شود، بهره مند شوند.

وی در این خصوص گفت: این برنامه راهی ایده آل برای ارائه میوه تازه به همه دانش آموزان ابتدایی و یک گزینه خوب و سالم در اواسط صبح به جوانان در مدارس راهنمایی و در ماه‌های پاییز و زمستان است، زمانی که همه ما به انرژی بیشتری نیاز داریم تا فعالیت‌هایمان را انجام دهیم. می‌دانم که این نیز کمک بزرگی برای خانواده‌های ما خواهد بود و به طور بالقوه مقداری پول برای سایر مخارج خانگی ذخیره می‌کند.

عضو شورای شهر گلاسکو تصریح کرد: مدت هاست که از مزایای وعده‌های غذایی بهداشتی برای خانواده‌های خود حمایت می‌کنیم و آنچه ما در حال بررسی آن هستیم این است که چگونه می‌توان این مهم را با اهداف برنامه غذایی شهر گلاسکو برای تأمین مواد مورد نیاز تولید محلی در مدارس مطابقت داد. ممکن است ما بتوانیم به ابتکارات غذایی در جامعه برای ارائه میوه در مدارس ابتدایی نگاه کنیم که به نوبه خود به طرح کاهش کربن ما کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: همه ۱۱ هزار دانش آموزان متوسطه شهر که از غذای رایگان در مدرسه برخوردار خواهند بود، می‌توانند هر روز در مدرسه خود از این غذای گرم و سالم استفاده کنند. میوه‌ها نیز قرار است سه شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به مدارس ابتدایی تحویل داده شوند و تقریباً ۴۲ هزار دانش آموز ابتدایی وجود دارد.

بلفاست؛ عضویت در شهرهای سالم اروپا

با اعلام صفحه اطلاع رسانی شورای شهر، بلفاست برای هفتمین بار به طور رسمی به عنوان یک شهر سالم اروپایی از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین شد.

گنجاندن مداوم بلفاست هنگامی تأیید شد که کیت نیکل، مشاور شهردار لرد، گواهی تعیین را با رئیس موقت دکتر کارن کسون، رئیس شهرهای سالم بلفاست امضا کرد.

شبکه اروپایی شهرهای سالم مجموعه‌ای جهانی از شهرها است که متعهد به بهبود سلامت شهروندان و کاهش نابرابری‌های بهداشتی به ویژه در میان گروه‌های آسیب پذیر است.

شبکه شهرهای سالم اروپایی کار خود را در مراحل ۵ ساله انجام می‌دهد و اولویت‌ها برای دوره فاز ۷ سال آینده در کنفرانس بین المللی شهرهای سالم که در اکتبر ۲۰۱۸ در بلفاست برگزار شد، مورد توافق قرار گرفت.

اهداف اصلی برای کار در فاز ۷ ساله عبارتند از: ارتقا سلامت و رفاه برای همه و کاهش نابرابری‌های بهداشتی، پیشرو بودن در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی، حمایت از اجرای اولویت‌های استراتژیک با رویکرد مردم، مکان‌ها، مشارکت، رفاه، صلح و سیاره زمین است.

کلر کیت نیکول شهردار شهر از ورود بلفاست در مرحله بعدی شبکه شهرهای سالم WHO استقبال کرد و گفت:خوشحالم که رسماً گواهی تأیید کننده وضعیت بلفاست به عنوان عضو برنامه فاز ۷ ساله شهرهای سالم اروپا در سازمان بهداشت جهانی را امضا می‌کنم. این مهم است که ما همه به همکاری در ایرلند شمالی و شهرهای شریک خود در سراسر اروپا ادامه دهیم تا بلفاست را به شهری سالم برای همه شهروندان تبدیل کنیم.

بلفاست بیش از ۳۰ سال بخش مرکزی از شبکه شهرهای سالم بوده و از مشارکت‌های مداوم با سایر شهرهای سراسر اروپا سود برده است.

کمبریج؛ طرح مسکن بیشتر و کربن کمتر

قرار است در خانه‌هایی که تحت مالکیت شورای شهر است اقدامانی برای دستیابی به مسکن با کیفیت بالا و کربن کم در سراسر کمبریج، با کمک بخش خصوصی انجام شود.

مایک تود عضو کمیسیون مسکن شورای شهر کمبریج در این خصوص گفت: ما متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای زیست محیطی در خانه‌های جدیدی هستیم که می‌سازیم و مفتخریم که همه پیشرفت‌های آینده ما بدون گاز خواهد بود. این خانه‌های آزمایشی پیشنهادی شورا گامی دیگر در جهت دستیابی به این استانداردها است و برای ساکنان استفاده از انرژی بسیار کم و هزینه‌های گرمایش و همچنین رفع کمبود مسکن در کمبریج را فراهم می‌کند.

این طرح در منطقه بورودیل توسط معماران مجرب طراحی شده است و خانه‌ها دارای دو اتاق خواب، باغ پشتی، محل دوچرخه سواری و پارکینگ است. هفت محل پارک در سراسر خیابان در جنوب محل حفظ شده و درختان موجود در محل نیز در صورت امکان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: این خانه‌ها با توجه دقیق به جزئیات ساخته می‌شود و مزایای زیادی برای ساکنان خواهد داشت، از جمله صرفه‌جویی در گرمایش تا ۹۰ درصد تا در مقایسه با ساختمان‌های موجود، کیفیت ساخت بالا داشته و آنها را به خانه‌ای بسیار گرم‌تر تبدیل می‌کند.

ناتینگهام؛ یادبود محیط‌بان شهر

۲۰ خانه مدرن و مقرون به صرفه برای خانواده‌های ناتینگهام که در لیست انتظار شورای شهر بودند اعطا شد.

خانه‌های جدید به طور رسمی به نام آلن کلارک گروو، محیط‌بان شهر فداکار نامگذاری شد که در سال ۲۰۱۷ درگذشت.

کلارک گرو مردی خستگی ناپذیر برای شهر بود و میراث او همچنان ادامه دارد. دوستان و خانواده آلن، از جمله همسر و همکارانش، در این مراسم شرکت کردند تا درختی را به افتخار آلن بکارند و خانه‌های جدید را افتتاح کنند.

گفتنی است این خانه‌ها متعلق به شورای شهر ناتینگهام بوده و توسط این شورا و پیمانکار ساخته شده است.

لیندا ودینگز، عضو شورای شهر ناتینگهام در این خصوص گفت: دیدن همه ساکنان برای این رویداد و لذت بردن از جشن‌ها بسیار عالی بود. اینها واقعاً خانه‌های شگفت انگیزی هستند و ما برای ایجاد یک جامعه کوچک جدید در اینجا با شرکای خود کار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این بسیار دوست داشتنی بود که خانواده و دوستان آلن در آن روز با ما همراه باشند. این منطقه در قلب او جایگاه ویژه‌ای داشت و او دوست داشت آنچه را که ما در اینجا به دست آوردیم حفظ کند بنابراین حداقل کاری که می‌توانیم برای بزرگداشت و یاد او انجام دهیم این است که نام این خانه‌ها را به نامش بگذاریم و این درخت را بکاریم که در سال‌های آینده شکوفا خواهد شد.

بولتون؛ طرح منع خشونت برای کودکان

با اعلام شورای شهر بولتون طرحی که می‌تواند حمایت کودکانی را که دچار خشونت خانگی می‌شوند، بهبود بخشد، در بولتون آغاز شد. این طرح شامل ارتباطات بین پلیس و مدارسی است که در آن کودک در معرض آزار و اذیت خانگی قرار دارند.

این یک فرایند برای اطلاع رسانی به مدارس است که پلیس در حادثه خشونت خانگی یا سو استفاده در خانه دانش آموزان مداخله می‌کند. این امر حمایتی حساس و متمرکز بر کودک را در مدرسه تضمین می‌کند تا تأثیر سو استفاده خانگی را بر یادگیری، رفاه و رشد کودک آسیب دیده کاهش دهد.

کلر شارون تامپسون، عضو کمیسیون کودکان و خانواده‌های آسیب پذیر شورای شهر گفت: این یک ابتکار واقعاً خوب است و اطمینان حاصل می‌کند که شورای شهر، آموزش و پرورش، پلیس و خانواده‌ها با هم خوب کار می‌کنند. کارکنان مدرسه با توجه به نگرانی‌های احتمالی در مورد فرزندان خود کار بسیار خوبی انجام می‌دهند و این به آنها حمایت بیشتری می‌دهد.

دین گوردون رئیس پلیس بولتون گفت: ما به اصول عملیات فراگیر متعهد هستیم و از زمان معرفی موارد خشونت با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا این عملیات را در شهر به طور کامل انجام دهیم. راه اندازی این ابتکار در بولتون فرصتی عالی برای حمایت بیشتر از کودکانی است که در معرض آزار و اذیت خانگی قرار دارند و ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای خود برای کمک به کودکان در معرض خطر هستیم.

طرح حمایت از کودکان و منع خشونت از ۱۵ سپتامبر آغاز شده و مدارس شرکت کننده در طرح کارکنان خود را در راستای آن آموزش می‌دهند.

کد خبر 524997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.