نتایج آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی امروز یکشنبه چهارم مهرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی و شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب برگزار شد.

در سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی ۴۰۹ داوطلب شرکت کرده بودند. آزمون در دو بخش کتبی (چهار گزینه‌ای) و شفاهی (KFP,KF,PMP…) در ۱۰ قطب دانشگاه علوم پزشکی به شیوه الکترونیک برگزار شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی تنها نتایج آزمون دانشنامه در رشته فوق تخصصی جراحی عروق متعاقباً اعلام خواهد شد و نتایج سایر رشته‌ها با درج کد رهگیری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قابل مشاهده است.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پزشکی پنج سال است و آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP, OSCE و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار شده است.

همچنین در شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی ۴ هزار و ۵۵۷ نفر شرکت کرده اند. این آزمون نیز در کلیه رشته‌های تخصصی پزشکی بالینی در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور به صورت الکترونیک برگزار شد. نتایج این آزمون نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

اعتبار قبولی آزمون کتبی دانشنامه تخصصی پنج سال است، داوطلبانی که از قبولی آنها در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی بیشتر از پنج سال گذشته و موفق به کسب قبولی در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی نشده‌اند، ملزم به شرکت مجدد در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی هستند.

منبع: مهر

کد خبر 524948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.