معضل پس‌زدگی فاضلاب اهواز به‌زودی رفع می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اهواز برنامه‌های این شهرداری را برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، رفع معضل پس زدگی فاضلاب ، تفکیک پسماند و رفع سد معبر تشریح کرد.

بابک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اساسی شهر اهواز پس زدگی فاضلاب، آب‌های سطحی و روان آب‌ها است؛ در این مورد با همکاری آبفا، برنامه‌ریزی لازم جهت رفع این معضل در قالب دو طرح ضربتی انجام شده است که در طرح ضربتی اول وظایف به شهرداری محول شده و در طرح ضربتی دوم که در مراحل ابتدایی کار است پیش‌بینی شده تا نیمه نخست آبان تجهیزات و امکاناتی را شهرداری تهیه و در اختیار آبفا قرار دهد و اجرای کار با توجه به تخصصی بودن موضوع بر عهده اداره آبفا استان خوزستان خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های مرتبط با خدمات شهری ساماندهی وضعیت پسماند شهر اهواز است که با توجه به حجم زباله تولید شده باید به سمت تفکیک از مبدا و بازیافت برویم برای این کار و احیای کارخانه‌های پردازش و همچنین تفکیک از مبدا که یکی از کارهای مهم برنامه‌ریزی شده شهرداری اهواز است، پیمانکار تعیین می‌شود، همچنین کارخانه پردازش که مدت‌ها به دلیل نقص فنی از رده خارج شده بود در حال بهسازی است تا به سیستم جمع آوری و تفکیک زباله برگردد.

معضل سگ‌های بلا صاحب به زودی رفع می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات مهمی که سازمان پسماند شهرداری اهواز با توجه به گزارش‌های مردمی به شدت درگیر آن بوده موضوع سگ‌های بلا صاحب است که برای رفع آن دو مکان به صورت موقت برای نگه‌داری آنها تدارک دیده شده و تا کنون نزدیک به ۷۰۰ قلاده از این سگ‌های بلا صاحب جمع آوری شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین با همکاری شرکت نفت و شرکت توسعه نیشکر زمینی به مساحت چهار هکتار در انتهای پارک شهروند اختصاص داده شده و اقدامات اولیه مانند زیرسازی و دیوارکشی آن انجام شده و اگر با همین سرعت پیش برود تا یک ماه آینده معضل سگ‌های بلا صاحب رفع می‌شود.

رفع سد معبر نیازمند کمک ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است

وی توضیح داد: وانت بارها و دست‌فروشان سطح شهر به خصوص در ورودی‌های شهر چهره نازیبایی را ایجاد کرده‌اند در واقع معابر و مکان‌های عمومی را تصرف کرده‌اند که از طریق دادستانی استان برای ساماندهی آنها در حال پیگیری هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز اضافه کرد: برای ساماندهی دست‌فروشان مرکز شهر دو مکان پیش بینی شده است تا بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم. در سایر نقاط نیز پنج نقطه مهم و کلیدی در مناطق مختلف اهواز، اتوبان سردار شهید سلیمانی در ابتدای زرگان، ورودی اتوبان آیت الله بهبهانی به سمت جاده آبادان، میدان انقلاب به سمت ملاشیه، بازار کیان و خیابان ۶۸ متری برای سازماندهی دست فروشان در برنامه قرار داده‌ایم.

محمدی تاکید کرد: برای جانمایی مشخص دکه و غرفه‌های سطح شهر در حال برنامه‌ریزی هستیم تا متناسب با جمعیت و کمبود سرانه‌های موجود بتوانیم هم ساماندهی دکه و غرفه‌های سطح شهر را انجام دهیم و هم حق و حقوق شهرداری را وصول کنیم.

نخاله‌های ساختمانی به چرخه ساخت و ساز باز می‌گردد

وی یادآور شد: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی که آسیب و چالشی جدی برای ما است در برخی کلانشهرها به فرصت تبدیل شده به طوری که نخاله‌ها با دستگاه‌های پیشرفته به مصالح ساختمانی تبدیل شده است، در این راستا درصدد هستیم ما هم همین مسیر را طی کنیم و نخاله‌های ساختمانی را به چرخه ساخت و ساز بازگردانیم.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز توضیح داد: برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها در خیابان‌ها و اطراف شهر، ۹۰ کامیون سیار که به صورت شبانه و بدون هماهنگی اقدام به تخلیه نخاله می‌کردند شناسایی، کد گزاری و سیستم جی پی اس آنها نصب شده است.

کد خبر 524845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.