مسئولان استان به ورزشکاران اصفهانی توجه ندارند/امیدوارم روزی بتوانم در المپیک مسابقه بدهم

«واقعیت این است که پنج یا شش سالی می‌شود که حتی مراسم تجلیل از قهرمانان در اصفهان نداریم. به نسبت استان‌های دیگر که از قهرمانان المپیک یا جهان خود قدردانی می‌کنند، این مورد در اصفهان مشاهده نمی‌شود. حتی مسئولان اصفهانی وعده‌هایی را در خصوص مسابقات آسیایی دادند که هیچکدام به طور کامل عملی نشد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا کیانی، دختر ووشو کار تیم ملی، روزهای قبل با تیم سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر ووشو دست یافت. کیانی همراه با زردپوشان اصفهانی پس از پیروزی ۹ بر ۳ مقابل دانشگاه آزاد برای چهارمین بار متوالی، سپاهان را قهرمان این رقابت‌ها کرد. او و دیگر ملی پوشان کشورمان روزهای آتی در مسابقات آنلاین قهرمانی چین باید به مصاف حریفان بروند. حضور این دختر ووشو کار اصفهانی در مسابقات پیش رو و دغدغه‌های او در ورزش ووشو بهانه‌ای شد تا با وی گفت‌وگویی را انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط تمرینات و آمادگی خودتان صحبت کنید. اوضاع چطور پیش می‌رود؟

آمادگی نسبتاً خوبی دارم. با توجه به اینکه دو سال از مسابقات دور بودیم، اما با برگزاری مسابقات لیگ برتر آمادگی نسبی پیدا کردیم. شرایط تمرینات خیلی بهتر شده، توانستیم مسابقات لیگ را با قهرمانی پشت سر بگذاریم و تقریباً ۱۰ روز در اردوهای لیگ قرار داشتیم. امسال نیز با تیم سپاهان توانستیم قهرمان رقابت‌ها شویم. البته این روزها برای مسابقات آسیایی چین آماده می‌شویم.

از مسابقات چین بگویید. آیا برای این رقابت‌ها آماده هستید؟

مسابقات آنلاین چین را پیش رو داریم که چند روز دیگر برگزار می‌شود. بعد از مسابقات لیگ سعی شده تا تمرینات منظم و مداومی را داشته باشیم تا بتوانیم اوج عملکرد را در تورنمنت پیش رو نمایش دهیم. در حال حاضر در یک اردوی ۱۰ روزه برای مسابقات چین هستیم. بازیکنانی که برای این اردو از سوی کادر فنی تیم ملی انتخاب شده‌اند در اردو هستند و همگی در حال کار هستیم. البته این را نمی‌دانم که برای مسابقات چین فیلم‌ها ضبط می‌شود یا به صورت آنلاین عملکردمان به نمایش در می‌آید، اما تمام تلاشمان را برای کسب مدال می‌کنیم.

آیا در این مدت از سوی فدراسیون و هیئت ووشو استان حمایت شده‌اید؟

بله حمایت‌هایی بوده است، اما خواسته‌ام این است که هیئت ووشو و فدراسیون از قهرمانان خود برای انتقال تجربه و شناسایی استعدادها استفاده کند تا چرخه قهرمان پروری در استان اصفهان ادامه داشته باشد. در این مدت که کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده آنقدر شرایط تمرینی سخت بوده که به دلیل استرس‌هایی که برای همه ورزشکاران وجود داشته سعی کرده‌ام در خانه تمرین کنم، چراکه در محیط‌های سر بسته به دلیل ترس از ابتلاء به بیماری کرونا عملکرد پایینی خواهیم داشت، اما با این وجود سعی کرده‌ام اوج عملکرد را حفظ کنم. در واقع نمی‌توان انتظارات زیادی از نتیجه خوب ورزشکاران داشت ولی با همین اردویی که فدراسیون ترتیب داده مطمئناً اوضاع خیلی بهتر می‌شود.

در خصوص المپیک صحبت کنید. به نظر شما نبود ووشو و تالو در این مسابقات چقدر احساس می‌شود؟

المپیک واقعاً تالو را کم دارد. اینها رشته‌های مهیج و زیبا است که اگر وارد مسابقات المپیک شود می‌تواند به عنوان یکی از جذاب‌ترین و پر بیننده‌ترین رشته‌ها به حساب بیاید. این رشته دست کمی از رشته‌های دیگر مثل ژیمناستیک ندارد و امیدوارم شاهد حضور آن در مسابقات بعدی المپیک باشیم. کم سن تر که بودم فکر می‌کردم این رشته در المپیک حضور دارد و می‌توانم روزی به آرزویم برسم البته هنوز هم امیدوارم که روزی بتوانم در المپیک مسابقه بدهم.

در لیگ ووشو با سپاهان قهرمان رقابت‌ها شدید. از این مسابقات بگویید.

روزهای منتهی به شهریورماه لیگ ووشو برگزار شد و با تیم سپاهان در مسابقات شرکت کردم. با دانشگاه آزاد و تیم البرز رویارویی سختی داشتیم و توانستیم آنها را از پیش رو برداریم و سپاهان برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شد.

این روزها استان اصفهان درگیر و دار انتخاب استاندار است. مطالبه شما به عنوان یک ورزشکار اصفهانی و قهرمان جهان از مسئولان استان چیست؟

واقعیت این است که پنج یا شش سالی می‌شود که حتی مراسم تجلیل از قهرمانان در اصفهان نداریم. به نسبت استان‌های دیگر که از قهرمانان المپیک یا جهان خود قدردانی می‌کنند، این مورد در اصفهان مشاهده نمی‌شود. حتی قبل‌تر مسئولان اصفهانی وعده‌هایی را در خصوص مسابقات آسیایی دادند که هیچکدام به طور کامل عملی نشد.

کم‌ترین انتظار این است که به بازیکنان و ورزشکاران قهرمان و زحمت کش همه رشته‌ها توجه ویژه ای داشته باشند. مراسم‌هایی از قبیل استقبال و تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان اصفهانی قطعاً باعث روحیه‌ای دو چندان برای آنها می‌شود. وقتی آن حمایت نباشد ورزشکاران خیلی زودتر از موعد به بازنشسته شدن و امرار معاش از طریق امور دیگر فکر می‌کنند.

مسئولان استان به ورزشکاران اصفهانی توجهی ندارند/امیدوارم روزی بتوانم در المپیک مسابقه بدهم

متأسفانه در استان اصفهان کم لطفی زیادی در حق ورزشکاران می‌شود و بهانه هم این است که چون تعداد ورزشکاران زیاد است، اما به عقیده بنده چون تعداد قهرمانان و مدال‌آوران زیاد است باید توجه و اهمیت هم افزایش پیدا کند تا شاهد این نباشیم که ورزشکاران اصفهانی از تیم‌های دیگر استان‌ها در مسابقات شرکت یا حتی برای همیشه از اصفهان مهاجرت کنند!

گفت‌وگو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 524763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.