اجرای نخستین طرح گذرگاه عابر پیاده با نمایش تصویری فرش ایرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح ابتکاری و نورپردازی با طرح فرش ایرانی در مسیر کندرو بلوار شهید خداکرم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی تغییر شیوه‌های ساماندهی ترافیک در شهر را یکی از برنامه‌های شهرداری قم دانست و اظهار کرد: امروز باید در ساماندهی ترافیک علاوه بر کاهش هزینه‌ها، روش‌های نوین و خلاقانه را نیز در اجرای پروژه‌ها به کار ببریم تا در کنار نظم جذابیت بصری نیز ایجاد شود.

وی از برنامه شهرداری قم برای ساماندهی مسیر باند کندرو بلوار شهید خداکرم در حدفاصل پل شهید دستغیب تا مجموعه سرای ایرانی با به‌کارگیری روشی خلاقانه خبر داد و افزود: این مسیر به‌عنوان یکی از مسیرهای پرتردد در شهر قم نیازمند ساماندهی است و در چند سال گذشته با مشکلاتی روبه‌رو بوده که در حال رفع آن هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: اجرای نورپردازی با طرح فرش در هر دو مسیر رفت‌وبرگشت انجام می‌شود و در کل مسیر سواره به عرض گذرگاه عابر پیاده نورپردازی با طرح فرش اجرا شده و امنیت عابران در مسیر کندرو به‌صورت ویژه تأمین می‌شود.

طبیبی با بیان اینکه ارتفاع حداقل سازه دروازه‌ای مسیر ۵.۵ متر است، اضافه کرد: سازه دروازه‌ای مسیر طوری طراحی‌شده است که هم اتوبوس و هم تریلی با حداقل ارتفاع ۵.۵ متر امکان تردد داشته باشند.

وی به استفاده از تصاویر نقش‌های مهم فرش ایرانی در گالری ویدئو اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد شده طرح نقش‌های مهم فرش ایرانی را در گالری ویدئو به‌صورت تک و دو تصویری داشته باشیم و اسم طرح مانند “طرح ماهی تبریز”، “طرح نوری قم”، “طرح صیرفیان اصفهان” را در گوشه آن بنویسیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: نصب سازه از سوی همکاران واحد فنی و ترجیحاً به شکل دکوراتیو، با رعایت ملاحظات فنی و ایمنی انجام شده و باید سامانه تحت شبکه عمل کند تا از راه دور و مرکز مدیریت ترافیک شهرداری قابل‌کنترل باشد.

طبیبی با اشاره به نحوه اجرای زیرساخت‌های مخابراتی سازه، گفت: زیرساخت مخابراتی سامانه از طریق زیرساخت شهرداری و با شبکه پشتیبان شرکت مخابرات اجرا شده و تصاویر ویدئویی با چراغ عابر هماهنگ خواهد بود.

وی با تأکید بر حفظ ایمنی سازه و حفظ حریم مناسب جاده، خاطرنشان کرد: سازه به علت نیاز به تهویه مناسب و همچنین جهت جلوگیری از نفوذ باران و گردوخاک بایستی به‌صورت خاص و تخصصی طراحی می‌شود.

کد خبر 524747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.