کاپیتان تیم ملی فوتسال رکورد شمسایی را شکست/ حسن زاده در بین برترین های جهان

علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال ایرانرکورد شمسایی را شکست و تنها یک گل تا ورود به جمع ۱۰ گلزن برتر جام جهانی فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر حسن‌زاده در بازی با ازبکستان هم موفق به گلزنی شد و با این دو گل شمار گل‌های زده خود در ادوار جام جهانی را به عدد ۱۳ رساند تا از رکورد ۱۰ گل شمسایی در جام جهانی عبور کند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران تنها یک گل با حضور در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ جام جهانی فوتسال فاصله دارد.

کاپیتان تیم ملی فوتسال رکورد شمسایی را شکست/ حسن زاده در بین برترین های جهان

زندگینامه وحید شمسایی

وحید شمسایی در ۳۰ شهریور ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. او ورزش خود را با فوتبال آغاز کرد و به دلیل آسیب دیدگی شدید حدود ۶ سال خانه نشین شد. سپس تصمیم گرفت ورزش را در رشته فوتسال پیگیری کند بنابراین همراه با برادرش امیر شمسایی به تمرین پرداخت تا به شرایط ایده آل خود پس از مصدومیت برسد. او در سال ۷۸ به همراه تیم پیمان تهران در لیگ برتر فوتسال بازی کرد. شمسایی موفق شد در سال ۹۲ - ۹۵ به عنوان مربی _ بازیکن، تیم‌های دبیری تبریز و تأسیسات دریایی را سه بار متوالی به قهرمانی برساند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال رکورد شمسایی را شکست/ حسن زاده در بین برترین های جهان

افتخارات فردی و آقای گل شمسایی

شمسایی تا به حال شش دوره در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شده‌است. وی تنها بازیکنی است که یک بار با پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران در آسیا بازی کرده است. شمسایی ده سال عنوان آقای گلی جهان را داشت تا اینکه فالکائو برزیلی از وحید گرفت.

وحید شمسایی با ۳۹۲ گل زده بعد از فالکائو برزیلی بهترین گلزن تاریخ فوتسال ملی جهان است. فالکائو برزیلی در سال ۲۰۱۷ رکورد شمسایی را شکست.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان که سال ۹۶ عنوان آقای گلی جهان را از دست داد، در برنامه تلویزیونی عصر جدید گفت که قصد دارد این عنوان را از فالکائوی برزیلی پس بگیرد.
این در حالی است که در زمان شکسته شدن رکورد شمسایی، وی برای بازگشت به تیم ملی و پس گرفتن رکوردش ابراز تمایل کرده بود که توسط محمد ناظم‌الشریعه به تیم ملی دعوت نشد.

افتخارات و قهرمانی‌های باشگاهی و ملی زیادی در کارنامه درخشان فوتسالی او دیده می‌شود و بی شک یکی از بهترین‌ها و پدیده‌های فوتسال در چند دهه اخیر است.

کاپیتان تیم ملی فوتسال رکورد شمسایی را شکست/ حسن زاده در بین برترین های جهان

زندگینامه علی اصغر حسن زاده

علی‌اصغر حسن‌زاده ناولیقی بازیکن فوتسال اهل ایران در ۱۱ آبان ۱۳۶۶ در منطقه نیروگاه از شهر قم در خانواده ۸ نفره به دنیا آمده و سه برادر دارد و آنها نیز در فوتسال فعالیت دارند
حسن زاده یکی از استعدادهای درخشان فوتسال قم است که در ۲۲۱ بازی باشگاهی ۲۲۶ گل به ثمر رسانده است.
در ۱۵۱ بازی ملی ۱۲۰ گل به ثمر رسانده است.

حسن زاده یکی از بازیکنان فوتسال است که مدارج ترقی را از بازی در سالن‌های منطقه نیروگاه تا حضور در تیم ملی فوتسال ایران و حضور جام ملت‌های آسیا و جام جهانی به سرعت طی کرد و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوی ای‌اف‌سی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا برگزیده شد. قد او ۱٫۶۹ متر و در پست فوروارد توپ میزند.
حسن‌زاده در باشگاه‌های ارم کیش قم، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، الریان قطر، صبای قم، نوریلسک نیکل روسیه، تأسیسات دریایی تهران، مس سونگون ورزقان و شنژن نانلینگ تیلانگ چین و باشگاه گیتی پسند بازی کرده.

کاپیتان تیم ملی فوتسال رکورد شمسایی را شکست/ حسن زاده در بین برترین های جهان

افتخارات فردی علی اصغر حسن زاده

  • آقای گل مسابقات سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷ با ۱۲ گل
  • آقای گل مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا با ۱۱ گل
  • آقاب گل در سال ۱۳۹۱ با زدن ۲۹ گل
  • بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۴ از سوی ای‌اف‌سی
  • بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۶ از سوی ای‌اف‌سی
  • بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۷ از سوی ای‌اف‌سی
  • بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸

وی همچنین دو بار به عنوان بهترین فوتسالیست سال آسیا انتخاب شده اما کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 524701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.