رگبار و رعد و برق در ۶ استان/کاهش دمای شمال کشور تا ۱۰ درجه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکشنبه (چهارم مهرماه) ابرناکی و بارش در گیلان به‌طور موقت کاهش می‌یابد و در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. بارش در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. دوشنبه (۵ مهرماه) بارش در شرق سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و شرق اردبیل تقویت می‌شود. سه شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ مهرماه) علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد و در غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت همچنین ارتفاع امواج در ساحل استان گیلان افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز و فردا (سوم و چهارم مهرماه) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه (چهارم و پنجم مهرماه) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: از بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه (سوم و چهارم مهرماه) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد و ارتفاع امواج در شمال و مرکز خلیج فارس افزایش می‌یابد. دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ مهرماه) در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (چهارم مهرماه) صاف و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت (۵ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و گرم‌ترین و خنک‌ترین دمای این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: امروز و فردا (سوم و چهارم مهرماه) اهواز با بیشینه دمای ۴۳ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود و اردبیل با دمای ۲۳ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 524673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.