پیش بینی  بیش از ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، گفت: به دلیل اینکه شهدا دین بزرگی به گردن ما دارند در هفته دفاع مقدس نیز ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده ایم. بیش از ۲۵۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک ضرورت مهم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نسرین باباپور در نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با موضوع مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، هفته دفاع مقدس و هفته ملی کودک، اظهار کرد: آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم و پیشاپیش ایام حزن و اندوه اربعین حسینی را نیز تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با هدف ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان ایجاد شد، به بیش از نیم قرن باز می‌گردد. کانون در دوران انقلاب اسلامی در زمینه بالندگی و تکامل فرهنگ و ارزش‌های دینی پیشتاز بود و اکنون از طریق ۶۰ مرکز فرهنگی ثابت، سیار روستایی و پستی با هدف کشف و پرورش استعدادها فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی کانون علاوه بر امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوان شامل ۳۰ فعالیت دیگر چون قصه گویی، پژوهش و تحقیق، مسابقات علمی، روخوانی و معرفی کتاب، نجوم، زیست شناسی، اردو، بازی‌ها و سرگرمی و فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

باباپور تصریح کرد: فعالیت‌های هنری که در کانون اجرایی می‌شود نیز شامل کارگاه‌های تخصصی نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، موسیقی، پویانمایی، فیلمسازی و شرکت در فراخوان‌های بین المللی ست.

وی خاطر نشان کرد: کانون در حوزه فعالیت‌های ادبی نیز با اجرای کلاس‌های ادبی به صورت حضوری، مجازی و مکاتبه‌ای و با روش‌های متفاوت به پرورش مایه‌های ذهنی کودکان می‌پردازد تا قدم به قدم به مرحله نوشتن برسند.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر مهرواره اربعین به عنوان یک مهرواره بین المللی در حال برگزاری است. کانون در بخش‌های مختلف ادبی، هنری و فرهنگی فعالیت می‌کند و برای اینکه فعالیت‌های خود را به مفاهیم دینی و تربیتی پیوند بزند نیازمند به اجرای چنین برنامه‌هایی است. چراکه آموزش‌های ما تدریجی است و با ادب و هنر تلفیق می‌شود.

باباپور اضافه کرد: مهرواره اربعین در راستای ترویج مفاهیم عاشورا و فرهنگ عاشورایی رقم زده شد. بر این اساس موضوعاتی را برای نقاشی کودکان و نوجوانان مشخص کردیم؛ این موضوعات در قالب مراسم، آداب و رسوم اربعین، مسیر سبز اربعین، دوست من همراه من همپای من و …مشخص شد.

وی ادامه داد: گروه سنی که می‌توانستند آثار خود را ارسال کنند از ۶ تا ۱۸ سال بودند. هزار و ۵۵۰ اثر در بخش بین المللی و کشوری به دست ما رسید که با توجه به داوری که صورت می‌گیرد در گروه سنی کودکان ۳۰، نوجوانان ۳۰ و بین المللی نیز ۳۰ اثر انتخاب می‌شود. همچنین در ۱۲ مهرماه نیز اختتامیه این برنامه را با مشارکت دستگاه‌هایی از جمله شرکت ذوب آهن، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اصفهان برگزار خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، با بیان اینکه «معتقدیم که کودکان محور توسعه هستند و اگر بخواهیم آموزش پایدار صورت بگیرد باید روی دوران کودکی سرمایه گذاری کنیم»، گفت: به دلیل اینکه شهدا دین بزرگی به گردن ما دارند، در هفته دفاع مقدس نیز ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده ایم. بیش از ۲۵۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک ضرورت مهم پیش بینی شده است. معرفی وقایع و رویدادهای دفاع مقدس و شخصیت‌ها و اسطوره‌های آن و برنامه‌هایی برای ادای احترام به خانواده‌های شهدا در کانون پیش بینی شده است که در بستر مجازی و حضوری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هفته ملی کودک گفت: از ۱۶ مهرماه برنامه‌های کانون برای هفته ملی کودک آغاز خواهد شد. دبیر خانه برنامه‌های این رویداد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. رویکرد فعالیت‌های کانون در هفته ملی کودک نیز بر شادی، سلامت بازی و خانواده خواهد بود.

کد خبر 524639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.