۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
«نصف جهان» دیار عاشقان

خاک اصفهان به خود می بالد که زادگاه دلیرانی است که به عشق سربازی حسین بن علی (ع) در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) حاضر شدند و تلاطم سیلاب عظیم دشمن را به زانو درآوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند، آنان که به قول شهید آوینی از دست نمی‌روند بلکه به دست می آیند، دلاورانی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم، قامت راست کردند تا ما سر خم نکنیم. زمانی که تاریخ دفاع مقدس را مرور می‌کنیم سایه مردانی را می‌بینیم که وادی عشق، شجاعت و ایمان را در نوردیدند و به امید عروج به عرش اعلا جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

تمام خاک ایران لاله زار است، لاله‌هایی که سرفراز زیستند و با خون رنگین شأن دشت‌های غربت این دیار را نقاشی کردند، مردانی که ناگه، پرکشیدند و در آسمان به جایگاه والایی رسیدند، رزمندگانی که در یک سحرگاه آوای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امامشان را شنیدند و با کول‌باری از اخلاص لبیک گوی دعوت معبود شدند.

رزمندگان اسلام مردانی از جنس نور بودند که با چشمانی بصیر، قدم‌های همچون فولاد و شهامتی علوی حماسه‌ای در قلب تاریخ آفریدند تا همچون خورشیدی تابان راهنمای جویندگان حقیقت باشد. زندگی امروز ما مدیون حقیقت وجودی چنین عزیزانی است، کسانی که از با ارزش ترین دارایی یعنی زندگی شأن گذشتند تا به جاودانگی برسند.

نام اصفهان در میان تاریخ دفاع مقدس همچون ستاره‌ای پرنور می‌درخشد، نصف جهان دیار مردانی آسمانی است که در شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و به سوی معبود پر می‌کشیدند، رزمندگان اصفهانی با تاسی از امام شهیدشان سیدالشهدا (ع) در قالب لشکرهای ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ نجف اشرف برای حفظ اسلام ناب محمدی (ص) جهاد کردند.

۲۵ آبان ۱۳۶۱ گواه استقامت و ایثار مردم اصفهان است در این روز مردم شهرِ گنبدهای فیروزه‌ای بیش از ۳۷۰ شهید گلگون کفن را بدرقه کردند و در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه ساز شدند.

از دیار صفاهان دلیرمردان بسیاری در خط مقدم جبهه‌ها فرماندهی عملیات مختلف را بر عهده داشتند که نام برخی از آنان به دلیل برخورداری از ویژگی‌های کم‌نظیر و پیروزی‌های غرورآفرین پرسوتر است. سرداران شهیدی همچون حاج حسین خرازی، احمد کاظمی، حاج ابراهیم همت، عبدالرسول زرین، مصطفی ردانی پور، محمدرضا تورجی زاده و … عشق حقیقی را درک کرده، مسیر رسیدن به معشوق را طی و به کمال مطلوب رسیدند.

خاک اصفهان به خود می‌بالد که زادگاه دلیرانی است که به عشق سربازی حسین بن علی (ع) در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) حاضر شدند و تلاطم سیلاب عظیم دشمن را به زانو درآوردند. اینجاست که فلسفه شهادت را نه از راه عقل، بلکه از طریق دل می‌شود درک کرد و به خود شهامت شناخت شهادت را داد.

یادداشت از: سید ابوالفضل مدنی، خبرگزاری ایمنا

کد خبر 524608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.