۱۰ سال طول می‌کشد آسیب تعطیلی مدارس جبران شود

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: معلمان با تمام توان، در تلاش هستند تا دانش‌آموزان، از آموزش بی‌بهره نباشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، میترا تیموری در مراسم سال جدید تحصیلی با حضور در هرمزگان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ما معلمان همه تلاش خودمان را به کار بسته‌ایم که دانش آموزان ما از آموزش بی بهره نباشند که به هر طریق ممکن بتوانیم دانش‌آموزان‌ را همواره و به طور مستمر در جریان آموزش و یادگیری قرار دهیم.

وی افزود: جهان به سمتی می‌رود که به زودی با این ویروس مبارزه کرده و پیروز می‌شود و زمینه را برای حضور تمام مشاغل و بویژه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم می‌کند.

تیموری ادامه داد: ما خوشحالیم که تعلیم و تربیت می‌تواند از این پیشرفت بهره‌مند شود و بتوانیم معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیا را در مدرسه داشته باشیم و آن شور و حرارت را مجدد به کلاس‌های درس برگردانیم.

وی گفت: بررسی‌های متعدد نشان داد که حضور نداشتن دانش‌آموز در مدرسه لطمه‌های بسیار جبران ناپذیری به آموزش و یادگیری و به پرورش و تربیت و در واقع فرایندهای روانی می‌زند.

تیموری ادامه داد: از بین دانش‌آموزانی که در سراسر جهان متأثر از این پاندمی تعطیل بوده و در منزل بودند؛ ۷۰ درصدشان دچار فقر مطلق یادگیری شدند که پیش بینی کرده‌اند ۱۰ سال طول می‌کشد تا لطمه‌هایی که به دانش‌آموز وارد شده، بتواند جبران شود.

وی گفت: غیر از این، مشکلات روحی و روانی که به بچه‌ها و خانواده‌ها وارد شده است که اینها همه نیاز به بازپروری و ترمیم دارد و این جز با بازگشایی مدرسه‌ها حاصل نمی‌شود؛ بنابراین ما با همه توان خود در وزارت آموزش و پرورش در همکاری با سایر دستگاه، سعی داریم؛ شرایط را طوری مهیا کنیم که دانش آموزان بتوانند در مدرسه‌ها حضور داشته باشند.

سرپرست مرکز امور بین‌ الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: اولویت حضور در مدارس هم با دانش آموزانی است که در پایه‌های ابتدایی هستند؛ چون مهم‌ترین بخش تعلیم و تربیت، در این پایه رقم می‌خورد.

تیموری گفت: از اولیا دانش‌آموزان تقاضا داریم در حفظ سلامت دانش آموزان و فراهم آوردن شرایط لازم برای بازگشت دانش آموزان به محیط مدرسه، کمک کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزانی که در اثر کرونا فوت شدند، گفت: آرزو داریم که همه اولیا و معلمان و کادر اداری سلامت و تندرست باشند و سال آرامی در پیش داشته باشیم و شور و هیجان به مدرسه برگردد.

کد خبر 524585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.