سرمایه‌گذاری کلان هلند برای بهبود خدمات بهداشت عمومی

شهردار آمستردام از سرمایه‌گذاری چهار میلیون یورویی برای نوسازی سرویس‌های بهداشتی و ساخت انواع جدید آن در فضاهای عمومی شهر خبر داده و این اقدام را گامی برای بهبود سلامت شهروندان و افزایش گرایش آنان به حضور در فضاهای سبز فرض کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نبود امکانات بهداشتی در فضاهای عمومی پایتخت هلند طی چند سال اخیر و به ویژه در دوران کرونا، زمینه‌ساز گسترش بسیاری از بیماری‌های واگیر میان ساکنان بوده است. در همین راستا، شهردار ادعا کرده است که به زودی زیرساخت‌های سرویس‌های بهداشتی را بهبود خواهد بخشید و انواع جدیدی خواهد ساخت. نوسازی سرویس‌های بهداشتی و ساخت انواع جدید در فضاهای عمومی هر ساله هزینه‌ای حدود چهار میلیون یورو در بر خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.

مدیران آمستردام امیدوارند که از طریق پیاده‌سازی پروژه جدید نه تنها وضعیت بهداشت عمومی شهر را بهبود خواهند بخشید بلکه به افزایش جذابیت فضاهای عمومی نیز کمک زیادی خواهند کرد. گزارشات حاکی است که طی دوران کرونا گرایش مردم به فضاهای عمومی در آمستردام به طور قابل توجهی کاهش یافت که کمبود امکانات عمومی در آن‌ها نیز بر ترس پایتخت‌نشینان از حضور در این مکان‌ها افزود. بنابراین، انزوای اجتماعی از یک سو و محروم ماندن مردم از مزایای طبیعت از سوی دیگر مقامات را به اتخاذ رویکردهایی برای جذب هر چه بیشتر ساکنان به سمت فضاهای سبز سوق داد.

بدون شک در این شرایط، یکی از بهترین ایده‌هایی که به حضور دوباره ساکنان آمستردام در فضاهای عمومی کمک می‌کرد، بهبود زیرساخت‌های بهداشتی بود که شهردار از تخصیص بودجه‌ای کلان برای آن خبر داده است. البته مقامات شهری ادعا کرده‌اند که ضمن نوسازی سرویس‌های بهداشتی قدیمی و ساخت انواع جدید، خدمات بهداشتی بیشتری را افزایش خواهند داد تا به گرد هم آمدن مردم در پارک‌های سراسر شهر به هنگام تعطیلات کمک کنند.

سرمایه‌گذاری کلان هلند برای بهبود خدمات بهداشت عمومی

کد خبر 524533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.