اجازه نمی‌دهیم به زائران اربعین اجحاف شود

رئیس جمهور گفت: به وزیر راه و شهرسازی دستور داده شده که از هرگونه اجحاف در زمینه سفر به عتبات عالیات جلوگیری شود و نظارت کامل در این مورد صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به مصوبات سفر امروز به استان ایلام، اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی دارد که بهره برداری از آنها در آینده موجب توسعه استان و افزایش اشتغال و تولید و تقویت بخش‌های پایین دستی پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

وی گفت: در حوزه آب و خاک بویژه سامانه گرمسیری باید کار جهادی جدی انجام شود چرا که تأخیر در این طرح موجب خسارت است و در این زمینه وزارت نیرو پیگیری می‌کند تا حداقل فاز نخست این سامانه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور به پروژه‌های آب و فاضلاب استان اشاره و تصریح کرد: تکمیل و توسعه طرح‌های این حوزه نیازمند تزریق بودجه ارزی و ریالی است که در سفر امروز مورد تصویب قرار گرفت.

وی به طرح‌های حوزه فرهنگ استان اشاره کرد و افزود: یکی از این موارد جمع‌آوری مدارس کانکسی و کپری است که در مدت کوتاهی همه این مدارس تبدیل به ساختمان می‌شوند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عدم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان‌ها موجب خسارت است و تکمیل این طرح‌ها در استان در مصوبات امروز لحاظ شده و در اولویت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مصوباتی در حوزه کشاورزی و دامداری ایلام به تصویب رسید که می‌تواند این استان را به قطب تولید محصولات تبدیل کند که از طریق وزرات جهاد کشاورزی این مصوبات از هفته آینده به کشاورزان اعلام می‌شود.

وی درباره افزایش سهمیه زائران اربعین گفت: چنانچه دولت عراق سهمیه اعلامی را افزایش دهد اعزام زائران نیز به تناسب افزایش می‌یابد.

رئیسی تاکید کرد: به وزیر راه و شهرسازی دستور داده شده است که از هر گونه اجحاف در زمینه هزینه سفر به عتبات عالیات باید جلوگیری شود و نظارت کامل در این زمینه صورت گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 524495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.