احداث ۶۴۰ هکتار گلخانه در سطح استان

‌معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سه سال اخیر ۶۴۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که هر هکتار می‌تواند معادل ۱۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر محسن‌زاده کرمانی امروز _جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال اخیر الگوی کشت استان به نتیجه رسید به شهرستان‌ها ابلاغ شد. آمادگی داریم با اقدامات ترویجی و حمایت دولت از طریق تصویب الزامات الگوی کشت این الگو را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۷۵ درصد از کشت‌های فعلی مطابق با الگوی کشت انجام شده است، تصریح کرد: ۲۵ درصد کشت باید جایگزین کشت‌های کم آب باشد. اطلس نیاز آبی استان تهیه شده و امیدواریم مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات و عملیات‌های زیربنایی در حال پیگیری است، گفت: در سه سال اخیر در زمینه آبیاری تحت فشار ۲۴ هزار هکتار انجام شده که معادل ۱۶۰ میلیارد هر ساله در این راستا اعتبارات هزینه می‌شود.

محسن‌زاده کرمانی با ابراز خرسندی از اینکه با آبیاری‌های نوین ۵۰ میلیون متر مکعب در بخش زیربنایی صرفه‌جویی انجام شده است، گفت: در زمینه فعالیت‌های زراعی ۹ هزار هکتار در سه سال اخیر در زمینه کشت نشایی، شش هزار و ۷۷۶ هکتار در خصوص تأمین بذر گندم و جو مقاوم به خشکی و شوری، ۱۲ هزار هکتار در زمینه توسعه کشت اقلام زودرس و ۱۳ هزار و ۷۵۰ هکتار کشت گیاهان کم آب بر داشتیم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر ۶۴۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که هر هکتار می‌تواند معادل ۱۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی به همراه داشته باشد، تصریح کرد: برای ایجاد ۶۴۰ هکتار گلخانه ۳,۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات هزینه شده است. در بخش گیاهان دارویی یک هزار و ۶۱۱ هکتار توسعه داشتیم که اتفاقات خوبی رقم خورده است؛ همچنین توسعه کشت زعفران ۵۲۷ هکتار و گل محمدی یک هزار و ۱۰۷ هکتار بوده است.

کد خبر 524455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.