گرفتن ویزای عراق برای زائران الزامی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح مشکل بوجود آمده برای زائران اربعین گفت: شرکت هواپیمای العراقیه اقدام به فروش بلیط هواپیما کرد که نیازی به پیوست ویزا در گذرنامه نبود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، "سیاوش امیرمکری" درباره تأخیر و بی‌نظمی و حتی لغو شدن برخی پروازهای داخلی که زائران را ناراضی و ناراحت کرده است، گفت: ما برای اعزام روزانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ زائر برنامه‌ریزی کردیم، اما عده‌ای از شرکت العراقیه بلیط تهیه کرده بودند که طبق روال این شرکت، نیازی به پیوست ویزا در گذرنامه نبود، اما با توجه به تاکید عراق مبنی بر الزامی بودن ویزا، امکان اعزام این افراد وجود نداشت.

وی افزود: آمارها ۳۰ شهریور به دست ما رسید. ۱۳ شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت هواپیمایی عراقی در انتقال زائران اربعین اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر آماده انتقال ۶۰ هزار زائر ایرانی به عراق شدیم، اما در عمل به جای اعزام ۵۰ پرواز از ۱۰ فرودگاه کشور این برنامه‌ریزی محقق نشد و پروازها با تأخیر انجام شد.

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین هم در گفتگوی تلفنی گفت: مشکلی برای ثبت‌نام در سامانه سماح وجود نداشت. تمام مراحل ثبت نام از ۶۰ هزار زائر انجام شده و به پایان رسیده است و ثبت نام جدیدی انجام نمی‌شود.

وی گفت: برای ۵۵ هزار نفر ویزا صادر و تحویل شده و ویزای ۵ هزار نفر باقیمانده نیز تا فردا آماده می‌شود.

مرزهای زمینی برای اربعین مسدود است و به هیچ وجه بازنخواهد شد.

کد خبر 524452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.