اما و اگرهای تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای صعود در صورت تساوی با اردن

اگر دیدار امروز تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با اردن به تساوی برسد شرایط برای صعود یکی از دو تیم به جام ملت های بانوان آسیا در هند پیچیده می شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بانوان کشورمان امروز و در دیداری حساس از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های بانوان آسیا به مصاف اردن خواهد رفت. نکته مهم مصاف با حریف این است که ملی پوشان ایران و اردن در شرایط کاملاً برابری هستند و هردو تیم در مصاف با دیگر هم گروه خود یعنی بنگلادش به پیروزی ۵ بر صفر رسیده‌اند و در صورت تساوی ایران و اردن در پایان دیدار باید قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص تیم صعود کننده به جام ملت‌های آسیا هند اعمال شود. این در حالی است که در صورت برد تیم کشورمان، دختران ایران به آسانی به جام ملت‌های آسیا می‌روند یا در صورت باخت تیم کشورمان در این مسابقات که در دی ماه برگزار می‌شود حضور نخواهد داشت.

از معیار تفاضل تا کارت‌های زرد و قرمز

بر اساس قوانین تدوینی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این مسابقات، ابتدا تفاضل گل‌ها و سپس تعداد گل زده معیار خواهد بود. در صورت برابر بودن آنها از سوی دو تیم معیار بعد ضربات پنالتی‌ها است. البته به شرطی که دو تیم بازی آخر گروه را برگزار کنند. این یعنی بعد از اتمام بازی در وقت قانونی ۹۰ دقیقه ضیافت‌های پنالتی برگزار خواهد شد و تیم پیروز از گروه خود صعود خواهد کرد. در صورتی که بازی آخر دو تیم در گروه نباشد متر و معیار بعدی تعداد کارت‌های زرد و قرمز است که در ابتدا با بررسی تعداد کارت‌های زرد و کمتر بودن هر تیم، آن تیم صعود کننده خواهد بود و در صورت تساوی کارت‌های زرد نیز تعداد کارت‌های قرمز کمتر راه صعود هر تیم را برای صعود به مرحله بعد هموار خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران چگونه صعود می کند؟

شرایط صعود ایران چگونه است؟

همانطور که گفته شد تیم کشورمان در صورت تساوی با اردن بر اساس معیارهای اشاره شده مورد قضاوت مسئولان مسابقات قرار می‌گیرد. تا این جای کار دختران ایران با توجه به برابر بودن تفاضل و تعداد گل زده خود با اردن، بر اساس معیار بعدی یعنی ضربات پنالتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بانوان فوتبالیست کشورمان با توجه به اینکه دیدار آخر دور مقدماتی خود را برابر اردن برگزار می‌کنند و این شرایط برای اردن هم صدق می‌کند بنابراین اگر تیم ملی بانوان ایران در مسابقه با اردن به تساوی برسد بعد از اتمام بازی در ۹۰ دقیقه قانونی، ضربات پنالتی تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 524450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.