نوجوان فداکار ایذه‌ای فوت کرد+ جزئیات از زبان پزشک معالج

متخصص بیهوشی بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: با توجه به انجام اقدامات درمانی لازم، علی لندی، شب گذشته در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان فوت کرد.

جمشید نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فوت نوجوان فداکار ایذه‌ای، اظهار کرد: متأسفانه علی لندی، شب گذشته در بیمارستان فوت کرد، درصد سوختگی این نوجوان بالا و عمیق بود و در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های دنیا نیز نمی‌توان کار خاصی برای بیماران با سوختگی‌های عمیق انجام داد.

وی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی که این نوجوان فداکار را به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان انتقال دادند، شرایطش بهبودی چندانی نداشت و از روز چهارشنبه نیز اوضاع وی بدتر شده بود و تنگی نفس نیز داشت و سد دفاعی بدن به شدت پایین بود.

پزشک معالج نوجوان فداکار ایذه‌ای افزود: آنتی‌بیوتیک‌های وسیعی برای درمان تجویز شده بود، اما بدن علی به درمان‌ها جواب نداد، ریه‌ها و بخشی از کلیه علی نیز دچار آسیب جدی شده بود. این نوجوان تا آخرین لحظه هوشیار بود.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های بسیاری در درمان سوختگی داشته‌ایم، تصریح کرد: در تمام دنیا سیر سوختگی‌های عمیق این است که به تدریج ارگان‌هایی از جمله ریه، قلب، کلیه‌ها و … دچار نارسایی و عفونت می‌شود و احتمال بهبودی این بیماران بسیار پایین است و اقدام ویژه‌ای نمی‌توان برای آنها انجام داد.

نمازی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در درمان بیماران سوختگی حاصل شده است، افزود: سوختگی‌های ۴۰ یا ۵۰ درصد به ندرت فوت می‌کنند و درمان می‌شوند، نتی‌بیوتیک‌هایی که برای بیماران سوختگی استفاده می‌شود بسیار قوی است و پانسمان‌های بیولوژیک نیز به کمک درمان این بیماران آمده و مراقبت‌ها و نکات لازم بسیار دقیق رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه درمان سوختگی درصد بالا، اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در سوختگی‌های شدید تمام سطح بدن و پوست از بین می‌رود و در معرض ابتلاء به انواع عفونت‌ها است، در این بیماران تمام آب بدن از دست می‌رود، اگر در مراحل اولیه بانک پوست که بسیار هم هزینه بالایی دارد، وجود داشته باشد و بتوان با کشت سلول‌های بنیادی و پوست بیمار را به بدن خودش پیوند بزنند، روند درمان تسریع می‌شود.

این متخصص بیهوشی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها بانک پوست وجود ندارد، افزود: در حال حاضر درمانی که در کشور برای بیماران با سوختگی شدید انجام می‌شود با درمان‌های کشورهای پیشرفته تفاوتی ندارد، علم کشت سلول‌های بنیادی پوست در کشور وجود دارد، اما بسترسازی‌ها و امکانات لازم برای آن وجود ندارد.

کد خبر 524356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ققنوس خوزستان روحت شاد
  • رحیمی ریگی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    شهید علی لندی .خداوند رحمتت کنه روحت شاد و یادت گرامی