تمرکز ۴۷ درصدی دانش‌آموزان استان در اصفهان/لزوم تعامل با شهرداری

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:مجموعه آموزش و پرورش نیاز مبرم و ضروری به تعامل با شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی دارد که در صورت ایجاد تعامل سازنده، هر دو دستگاه می‌توانند اقدامات لازم را به نحو مطلوب پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ _ در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیران نواحی شش‌گانه و سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به مناسبت بازگشایی مدارس، با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های مردم ایران به ویژه رزمندگان اسلام است.

وی افزود: همه ساله آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برای مجموعه آموزش و پرورش با برکات زیادی همراه بوده و ما نیز این فرصت را غنیمت شمرده و سعی کردیم تا حد امکان رسالتی که رزمندگان اسلام و همه جوانان این مرز و بوم برای کشور ایران داشتند را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم و بگوییم که در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن به هیچ ابرقدرتی واگذار نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امیدواریم مجموعه آموزش و پرورش بار مسئولیت خود را در که این زمینه به خوبی برعهده گرفته، با موفقیت به سر منزل مقصود برساند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی ایام ارزشمندی است که برای دستگاه تعلیم و تربیت توأم با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ - شده است، گفت: مجموعه آموزش و پرورش نیازمند تعامل با شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی دارد که در صورت ایجاد تعامل سازنده، هر دو دستگاه می‌توانند اقدامات لازم را به نحو مطلوب پیش ببرند.

اعتدادی با دعوت از شهردار اصفهان برای حضور در جلسات شورای آموزش و پرورش، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسات شورای آموزش و پرورش استان که هر ماه یکبار به ریاست استاندار اصفهان با هدف بررسی موضوعات کلان این دستگاه تشکیل می‌شود، حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کتاب‌هایی در حوزه‌های اجتماعی برای آموزش ابتدایی از سوی شهرداری چاپ و به نوعی ملی شد و در اصفهان به صورت پایلوت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد دانش‌آموزان استان در شهر اصفهان متمرکز هستند، گفت: تراکم دانش‌آموزان در ناحیه چهار آموزش و پرورش محدوده طوقچی، زینبیه، عسگریه و سروش زیاد است که مسائل مختلف خاص خود را به همراه دارد.

اعتدادی تاکید کرد: اگر تعامل‌ها و نشست‌ها بین شهرداری و آموزش و پرورش ادامه پیدا کند می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

وی اظهار کرد: امروز زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدرسه خوروش (ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان) به صدا درآمد و دانش‌آموزان پایه اول با اشک شوق به مدرسه آمدند، گفت: با شرایط فعلی کلاس‌ها به صورت مجازی تا یک ماه آینده برگزار می‌شود و در آبان ماه بستگی به شرایط تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: زنگ بازگشایی مدارس به طور رسمی روز شنبه در مدرسه شاهد حکیمی به صدا درخواهد آمد که حضور شهردار اصفهان در این مراسم باعث دلگرمی آموزش و پرورش است.

کد خبر 524224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.