واردات واکسن کرونا به بیش از ۶۰ میلیون دوز رسید

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران ۶۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز انواع واکسن کرونا در قالب ۵۵ محموله وارد کشور شده است.

‌به گزارش ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده گمرک بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۲ محموله بالغ بر ۵۰ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز بوده است.

پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، یک محموله کوواکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کوواکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز، دو محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله کوواکس وارداتی از کره جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، دو محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.

برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال تاکنون با ۳۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز است. از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 524105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.