رونمایی از تندیس شهید نواب صفوی در اسلامشهر

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از تندیس شهید نواب صفوی در اسلامشهر رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور شهردار، رئیس شورا و جمعی از مسئولین شهرستان و مدیران شهرداری از تندیس شهید نواب صفوی در اسلامشهر رونمایی شد.

این تندیس که توسط عباس امانی از هنرمندان اسلامشهری خلق شده، به صورت یک تصویر تمام قد از مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر علیه رژیم ستم‌شاهی به ارتفاع دو متر و ۱۰ سانتیمتر از جنس فایبرگلاس با رزین‌های ایزو ضد اشعه و مقاوم در برابر نور خورشید تهیه شده و در یک پایه با ارتفاع دو و نیم متر در ابتدای بلوار شهید نواب منطقه دو شهرداری اسلامشهر نصب و قرار گرفته است.

تندیس سید مجتبی نواب صفوی به عنوان نخستین اثر تمام‌قد حجمی از نواب صفوی در سطح کشور است که ساخته شده و تاکنون تندیس دیگری به صورت نیم تنه از این مبارز دوران ستم‌شاهی در تهران - بزرگراه نواب صفوی نصب شده است.

تندیس شهید نواب صفوی به همت شهرداری اسلامشهر و با استفاده از استعدادها و پتانسیل‌های هنرمندان برجسته این شهرستان در راستای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دلاورمردان ایران اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها تهیه و نصب شده و در نخستین روز هفته دفاع مقدس از آن رونمایی شد.

سید مجتبی میر لوحی معروف به نواب صفوی که بنیانگذار و رهبر تشکیلات بنیادگرایی فداییان اسلام و مؤسس تشکل جمعیت مبارزه با بی‌دینی و از پیشتازان مبارزات مسلحانه بر علیه رژیم پهلوی شناخته می‌شود، در سال ۱۳۰۳ در محله خانی‌آباد تهران دیده به جهان گشود و پس از مبارزات مسلحانه و دخالت و نقش داشتن در ترور عبدالحسین هژیر، حاجعلی رزم آرا، حسین علا و احمد کسروی توسط عوامل رژیم دستگیر و در تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۳۴ در محل پادگان لشکر دو زرهی تهران تیرباران شد.

نواب صفوی که از سال‌های ۱۳۲۴ همزمان با آغاز تحصیلات حوزوی و با پیشینه طلبگی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را آغاز کرد، در سال ۱۳۲۹ کتابی به نام "راهنمای حقایق" را به چاپ رساند که در آن یک حکومت اسلامی ترسیم شده بود، پیکر شهید نواب صفوی پس از تیرباران در آرامستان وادی السلام قم تدفین و خاکسپاری شد.

منبع: فارس

کد خبر 524089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.