نوجوانان ظرفیتی برای توسعه پایدار به شمار می‌روند

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: باید نوجوانان را تبدیل به برندهای شهری، ملی و فراملی کرده و آنها را به صنعت سینما، موسیقی و تئاتر معرفی کنیم، چراکه هر کدام ظرفیتی برای توسعه پایدار به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی عصر امروز _چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰_ در آئین تقدیر از عوامل برنامه اینترنتی "همودو"، اظهار کرد: اتفاقی که در برنامه اینترنتی همودو افتاد، یک تجربه تمام عیار بود. در طول تاریخ بشری و در کل جهان همه هنرمندان، فیلسوفان و محققان دچار فیلترهایی از سوی نهادهای رسمی و مدنی بوده اند، البته هنر یک هنرمند این است که حرف خود را بزند، اثرگذار باشد و پیام خود را برساند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌هایی همچون "همودو" به خلاقیت هنرمند کمک می‌کند؛ طنز برای این به وجود آمده که با فیلترهای زیاد مسئله اجتماعی را بیان کنید تا فرد متوجه مساله شده و در عین حال ناراحت نشود.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه «هنرمندان و نویسندگان باید ناظر بر محیط داخلی و خارجی باشد تا از طرف جامعه طرد نشوند»، ادامه داد: به نظر می‌رسد که گاهی باید از زبان اسطوره به عنوان زبانی گویا، سخن گفته شود. در جامعه علمی معتقدند که نباید خیلی به آسیب‌ها پرداخته شود، چراکه گاهی اوقات پرداختن به مسائل و آسیب‌ها جامعه را عبوس می‌کند.

عیدی با بیان اینکه «شهرداری نهادی خدماتی نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی توان افزا و مهارت آفرین است که باید برای شکوفایی استعدادهای شهروندان بستر سازی کند»، گفت: امروزه در نظریه‌های توسعه پایدار نمی‌گویند که موضوع توسعه پایدار، کودکان و نوجوانان هستند بلکه می‌گویند کودکان و نوجوانان کارگزار توسعه پایدار به شمار می‌روند؛ در رابطه با مؤلفه اول معنا این است که ما برای شما سیاست گذاری کنیم، اما کارگزار توسعه یعنی نوجوانان توسعه را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: نه تنها شهرداری بلکه هر دستگاه دیگری باید به نوجوانان اعتماد کرده و برای شکوفایی استعداد آنها فرصت آفرینی کند؛ البته ما باید نوجوانان را تبدیل به برندهای شهری، ملی و فراملی کرده و آنها را به صنعت سینما، موسیقی و تئاتر معرفی کنیم، چراکه هر کدام ظرفیتی برای توسعه پایدار به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه «ستاد دفتر تخصصی نوجوان در فرهنگسرای نوجوانان قرار دارد و دایره عملکرد آن، شهر است»، افزود: این ستاد باید با مناطق ارتباط برقرار کند تا ایده‌ها پرورانده شود؛ البته به نوجوانان توصیه می‌شود در فضاهایی که قرار دارند، به تفاوت‌ها احترام بگذارند.

عیدی با توصیه به نوجوانان، تصریح کرد: امیدواریم هر کدام از شما مایه افتخار شهر اصفهان باشید، برای خودتان ارزش‌گذاری داشته باشید و تجربه باور باشید.

وی تاکید کرد: اصفهان جهان شهری است که مکتب طنز خاص خود را دارد و در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید از آنها استفاده شود؛ البته نوجوانان باید قابلیت‌های خود را بیش از پیش نشان دهند.

کد خبر 524078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.