آغاز عملیات لایروبی ۷ نهر بزرگ شهر پره‌سر

شهردار پره‌سر از آغاز عملیات لایه‌روبی و پاکسازی هفت نهر بزرگ این شهر قبل از آغاز بارندگی‌های فصلی خبر داد.

شهرام شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفت نهر بزرگ جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در محدوده شهر پره سر وجود دارد که هر ساله در چند مرحله لایروبی می‌شود.

وی افزود: پیش از آغاز بارندگی‌های فصلی لایه روبی انهار شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد. و هر هفته دو نهر توسط نیروهای خدمات شهری لایه روبی شده و این روند تا پاکسازی کامل انهار، در چند مرحله تکرار خواهد شد.

شهردار پره‌سر تصریح کرد: متأسفانه برخی از شهروندان فاضلاب منزل خودشان را به نهرهای شهری متصل می‌کنند. که این اقدام آنها باعث انتشار آلودگی و بیماری‌های ویروسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی انهار شهری توسط شهرداری جداره سازی و کف سازی شده است. خاطرنشان کرد: کشاورزان در فصل کشاورزی برای آبیاری مزارع از آب انهار استفاده می‌کنند، لذا از شهروندان خواهشمندیم به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری‌های ویروسی، برای دفع فاضلاب خانگی از سیستم سپتیک استفاده کرده و از اتصال فاضلاب منزل خودشان به انهار شهری جدا خودداری کنند.

شهابی با بیان اینکه در چند سال اخیر با تلاش مدیریت شهری پره‌سر، مشکل آب‌گرفتگی بسیاری از معابر این شهر رفع شده است، افزود: شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر، تعداد زیادی کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در محدوده شهری احداث کرده که این کانال‌ها هر سه ماه یک بار لایروبی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 523952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.