فراخوان پروژه بررسی موانع در مسیر خطوط مترو اصفهان اعلام شد

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: فراخوان پروژه پژوهشی تحلیل و امکان سنجی استفاده از سیستم تشخیص موانع در خطوط قطار شهری اصفهان اعلام شده تا مجموعه‌هایی که در این راستا توانمندی دارند پیشنهادات اجرایی خود را به شهرداری اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه سیستم‌های مختلف تشخیص موانع در خطوط ریلی درون شهری معرفی و به‌کار گرفته می‌شود و شرکت‌های مترو در سراسر دنیا بسته به نیازها و انتظارات از چنین سیستمی و با توجه به نوع طراحی خطوط مترو و بودجه‌ای که در اختیار دارند، می‌توانند سیستم تشخیص موانع مناسب را انتخاب کنند.

وی افزود: با در نظر گرفتن داده‌های خطوط قطار شهری کلانشهر اصفهان و سیستم‌های علائم موجود آن، باید انواع روش‌های تشخیص موانع متناسب با خطوط متروی اصفهان تحلیل و معرفی شده و توجیه فنی- اقتصادی استفاده از چنین سیستم‌هایی در خطوط قطار شهری بررسی شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش، تصریح کرد: خطوط راه آهن شهری برای حرکت ایمن و سرویس بهینه، به سیستم‌های کنترل و علائم پیشرفته نظیر اینترلاکینگ، حفاظت اتوماتیک، مدارهای راه، ماشین سوزن و غیره مجهز و در نتیجه از بروز تصادف و سرعت غیرمجاز جلوگیری می‌شود؛ با این حال موانعی نیز وجود دارد که در سیستم‌های کنترل و علائم مرسوم قابل تشخیص و حفاظت نیست که نمونه آنها عبور افراد و یا جا گذاشتن وسایل تعمیر و نگهداری گروه‌های کاری و غیره در خط است.

وی با بیان اینکه برای تشخیص این موانع و کاهش ریسک، نیازمند سیستم‌های تشخیص دهنده دیگری هستیم که متفاوت از سیستم‌های علائم به کار رفته مرسوم است، گفت: مسئله انطباق و سازگاری با سیستم‌های موجود در آنها وجود دارد از این رو لازم است سیستم‌های مختلف تشخیص موانع در خطوط ریلی درون شهری معرفی شده و شرکت‌های مترو بسته به نیازها و انتظاراتی که از یک سیستم تشخیص موانع دارند، نوع طراحی خطوط مترو و نیز بودجه در اختیارشان بتوانند هر یک از آنها را به دلخواه انتخاب کنند.

نصوحی ادامه داد: لازم است با در نظر گرفتن داده‌های خطوط قطار شهری کلانشهر اصفهان و عملیات و سیستم‌های علائم موجود آن به تحلیل و معرفی انواع روش‌های تشخیص متناسب با خطوط متروی اصفهان پرداخته شده و توجیه فنی- اقتصادی استفاده از چنین سیستم‌هایی در خطوط قطار شهری اصفهان بررسی شود.

وی با اشاره به اهداف یا پرسش‌ها در این باره گفت: شناسایی، بررسی و ارزیابی سیستم‌های مختلف تشخیص موانع متداول و به روز در خطوط ریلی درون شهری، تحلیل اقتصادی و ریسک سیستم‌های مذکور، بررسی الزامات و معیارها و استانداردهای مورد نیاز و بررسی مبانی و معیارهای RAMS تجهیزات مورد نیاز از جمله این موارد به شمار می‌آید.

فراخوان پروژه بررسی موانع در مسیر خطوط مترو اصفهان اعلام شد

کد خبر 523929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.