واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از کرونا است

مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون تنها مسیری است که می تواند از تبدیل فاز ویرال ویروس به التهابی جلوگیری کند؛ واکسیناسیون بهترین گزینه جلوگیری از همه‌گیری پاندمی کرونا است.

محمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با استفاده از روش‌های طب سنتی در درمان کرونا ویروس، اظهار کرد: کرونا ویروس به مدت یک‌هفته در بدن بیمار تکثیر می‌شود و در این دوره نهفتگی فرد مبتلا علائم خاصی ندارد. در مرحله دوم ویروس وارد فاز وایرال می‌شود که علائم نخستین مختصری مانند: سرفه، بدن درد، عطسه، آبریزش بینی، سردرد و گلودرد بروز پیدا می‌کند. با استفاده از گیاهان دارویی و روش‌های طب سنتی می‌توان بیماران مبتلا به کرونا را در گام اول مورد مداوا قرار داد. زمانی که کرونا وارد فاز التهابی و ویرال می‌شود استفاده از داروهای گیاهی و روش‌های طب سنتی کارایی و تأثیری در روند بیماری نخواهد داشت.

وی با تکذیب شایعاتی که در رابطه با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز مطرح می‌شود؛ گفت: طب نوین به این نتیجه رسیده که سبک زندگی سالم نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌ها ایفا می‌کند. بیماری که نمی‌تواند از ۲۰ درصد اکسیژن موجود در هوا حداکثر استفاده را داشته باشد باید از دستگاه اکسیژن‌ساز استفاده تا تنفس راحت‌تری را تجربه کند؛ بنابراین استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه به بهبود بیمار کرونایی کمک می‌کند.

مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وجود برخی عوارض پس از تزریق واکسن کرونا، گفت: دارو در کنار اینکه به بهبود بیماری کمک می‌کند مطمئناً عوارضی نیز ایجاد خواهد کرد. بیمار باید نسبت به عوارض دارو آگاه باشد؛ تداخل دارویی و عوارض آن دلیلی بر استفاده نکردن نیست. پزشک با علم به عوارض دارو نسبت به تجویز آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تنها مسیری است که می‌تواند از تبدیل فاز ویرال ویروس به التهابی جلوگیری کند؛ واکسیناسیون بهترین گزینه جلوگیری از همه‌گیری پاندمی کرونا است. انتخاب واکسن باید بر مبنای سن، جنسیت و بیماری زمینه‌ای و مشورت با کادر واکسیناسیون و همچنین پزشک انجام شود. واکسن می‌تواند همانند سایر داروها عوارضی ایجاد کند ولی نباید صرف وجود برخی عوارض از انجام واکسیناسیون خودداری کرد.

مظاهری تصریح کرد: واکسیناسیون در افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند باید با توجه به روند درمانی، وجود بیماری زمینه‌ای و… در زمان مناسبی انجام شود؛ به طور معمول یک ماه بعد از اتمام دوره درمان کرونا فرد می‌تواند واکسینه شود.

کد خبر 523905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.